
Lučić za 24sedam: Telekom će ove godine imati rekordnih 1,1 milijardu evra prihoda, nastavljamo širenje u Evropi, ali i u SAD
Generalni direktor Telekoma Srbija naglašava da kompanija može da se pohvali da već sada ima 1,7 miliona korisnika televizije i više od 1,5 miliona korisnika fiksnog interneta

Kompanija Telekom Srbija ostvarila je, prema preliminarnim rezultatima, i to samo u Srbiji, prihod veći od milijardu evra. To je najveći prihod Telekoma ikada, čak veći i od onih zlatnih vremena kada nisu postojale aplikacije, kaže za 24sedam Vladimir Lučić, generalni direktor Telekoma Srbija, na Kopaonik biznis forumu koji se održava od 5. do 8. marta.
Kako je naglasio, to je rezultat ispravnosti strategije kompanije da bazira prihod na održivom prihodu, od interneta, televizije i od pretplate za mobilnu telefoniju.
Da li su poznati rezultati za prvih nekoliko meseci 2023. godine?
- Ova godina, već vidimo po prvom kvartalu, po prihodima će biti minimalno za 100 miliona evra bolja nego prethodna. U 2023. vidimo da ćemo imati više od 1,1 milijardu evra prihoda u Srbiji. Možemo da se pohvalimo da mi već sada kao grupa imamo 1,7 miliona korisnika televizije i više od 1,5 miliona korisnika fiksnog interneta.
Telekom ima ambiciozne planove za ovu godinu?
- Već smo započeli širenje u Austriji, sada u Švajcarskoj, a u junu ćemo i u Nemačkoj. Na tom tržištu ćemo postati mobilni operater koristeći naravno mrežu drugog operatera, Vodafona, dok u Austriji koristimo mrežu Telekoma Austrija. Plan je da na čitavoj teritoriji Nemačke budemo prepoznati kao mobilni operator, ali pre svega će nam target biti dijaspora jer ćemo nuditi kontent i neke digitalne servise koje koriste ljudi i ovde u Srbiji.
Šta je prednost takvog plana?
- Ono što jeste snaga tog projekta, što nama niko ne spori, to je mogućnost da pridobijemo i nemačke državljane kao naše korisnike, kada već nudimo mobilni servis. Nama su, na primer, 10 odsto korisnika u Austriji upravo Austrijanci jer je ta pripejd kartica koju mi nudimo atraktivna. Širenje na Nemačku, a posle na Ameriku, što nam je takođe cilj, bazirano je pre svega na projektu dijaspore koja će nam ’vratiti’ investiciju, a daje ogromnu mogućnost Telekomu Srbija. Tako postajemo operator u zemljama u kojima postoji najveći prihod po korisniku jer oni troše tri do četiri puta više novca za telekom usluge nego u Srbiji.
24sedam/Goran Sivački
Sa takvim planovima ide i veći prihod...
- To će biti snažna mogućnost za dalji razvoj Telekoma. Ono što nam je bio cilj jeste da povećamo prihod u Srbiji, ali još više nam je cilj da prihod van Srbije bude veći, i da mi postanemo jedna snažna telekomunikaciona kompanija, da dokažemo da je to moguće. Postoje pozitivni primeri u Evropi, kao što je kompanija Telefonika. Ona je primer španskog operatora koji je shvatajući da u Južnoj Americi može lako da napravi ekspanziju, postala veliki telekomunikacioni gigant. Smatram da Telekom Srbija, s obzirom na snagu koju sada poseduje i na kadar koji ima, može postati takođe jedan jak telekomunikacioni igrač na svetskom nivou. Nadamo se da će nas u budućnosti pominjati kao što sada neko pominje Telefoniku, kao dobar primer kako kompanija može da se razvija u ovim uslovima, i kako može da bude jak telekomunikacioni operater.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari