
Da li „Nikola Tesla“ dobija još tri operatera za ček-in i prtljag?
Ukinuto je ograničenje broja kompanija koje mogu biti sertifikovani zemaljski operater na aerodromu u Beogradu

Na osnovu odluke Direktorata civilnog vazduhoplovstva od danas više ne postoji ograničenje u pogledu broja kompanija koje na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla" mogu da pružaju usluge zemaljskog operatera, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
To, kako tvrdi ministar, znači veću konkurenciju u obavljanju usluga ček-ina (prijavljivanja na let) i sortiranja prtljaga, a samim tim i bolju i bržu uslugu za putnike i manje gužve.
- U skladu sa koncesionim ugovorom, Direktorat je juče doneo odluku, koja je od danas na snazi, kojom je ukinuto ograničenje broja zemaljskih operatera, odnosno kompanija koje za avioprevoznike obavljaju usluge ček-in, sortiranja i ukrcavanja i iskrcavanja prtljaga - rekao je Vesić.
Pojasnio je da svaka aviokompanija bira svog zemaljskog operatera za svakom aerodromu, spram toga ko pruža najbolju uslugu.
Pročitajte još:
Naveo je da su do sada na beogradskom aerodromu to mogle da rade tri kompanije - koncesionar aerodroma „Vansi“, kao najveća, zatim „Er Srbija“ koja je imala mogućnost, iako to iz nekog razloga nije radila, i francuska kompanija "Skaj partner".
- Sada više nema restrikcija i sve kompanije koje imaju odgovarajuće sertifikate za obavljanje tog posla, koje izdaje država Srbija, mogu slobodno da rade - ukazao je ministar Vesić.
Postoje još tri sertifikovane kuće
On je kazao da, za sada, još tri kompanije imaju potrebne sertifikate za rad u Srbiji - britanski „Menzis graund holding“, koja godišnje opsluži 300 miliona putnika u 60 država, grčki „Golden er“, sa 5.000 zaposlenih u svetu i domaća kompanija „Er Pink“.
- Od danas na aerodromu mogu da rade i ove tri i naravno, nove kompanije, kako budu ispunjavale uslove i dobijale sertifikate. Time ćemo podići konkurenciju među zemaljskim operaterima i rešićemo najveći problem - da se usluge za putnike vrše bolje, brže i efikasnije i da nema gužvi - rekao je Vesić.
On je dodao da je situacija na aerodromu "Nikola Tesla" već ovih dana bolja nego što je bila, ali i da slični problemi sa gužvama i koferima postoje i na drugim aerodromima, što ne znači da država i koncesionar ne treba da učine sve da aerodrom funkcioniše što bolje.
Podsetio je i da se na zahtev MUP-a postavljaju još tri "kućice", odnosno još šest mesta za pasošku kontrolu, a razmišlja se i o uvođenju kapija za elektronsko očitavanje pasoša, za domaće putnike, kojih je oko 50 odsto na beogradskom aerodromu.
Vesić je dodao i da je Evrokontrol označio 15. jul kao kritičan dan za sve evropske avioprevoznike i za nekoliko desetina evropskih aerodroma zbog očekivanog zagušenja u aviosaobraćaju, ali da se na dnevnom nivou radi na tome da beogradski aerodrom dočeka taj dan pripremljen.
- Radimo na tome svi zajedno od ministarstva na čijem sam čelu, preko koncesionara, Direktorata za civilno vazduhoplovstvo i „Er Srbije" - rekao je Vesić.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari