
EV Days: Budućnost e-mobilnosti već danas u Novom Sadu
U Novom Sadu su se na ponovo okupili eksperti iz oblasti e-mobilnosti, predstavnici vodećih automobilskih kompanija, dobavljača delova i softvera, kao i prateće infrastrukture za električna vozila

Kao i prošle godine, sredinu septembra u Novom Sadu i na Novosadskom sajmu obeležava dvodnevna konferencija i sajam „Elektrik vijekl dejs“ (Electric Vehicle Days, EV Days).
Ponovo su u aulama Sajma i Masters centru okupljeni domaći i svetski stručnjaci, kao i poslovne ljude iz industrije automobila ali i svih pratećih oblasti bitne za e-mobilnost - od energetike, saobraćaja do planiranja pametnih gradova.
Nova godina donela je i korak napred u odnosu na prethodnu, i šta je sve novo kao i šta sledi u svete elektromobilnosti i savremenog života u urbanim sredinama, okupljeni će videti kroz šest panela i dve plenarne sesije.
„EV Days“ su otvorili ministarka energetike Dubravka Đedović-Handanović, gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić i Kristofer Hil, ambasador SAD u Srbiji.
Prema rečima prof. dr Borisa Dumnića sa Fakulteta tehničkih nauka, na panelima će se razgovarati o veoma bitnim temama koje zaokupljaju globalnu javnost.
- Ove godine ćemo proći velik broj tema, počevši od prve teme koja se tiče energetske tranzicije i pitanja cene, dostupnosti i količine energenata koje imamo u ovom trenutku na globalnom, regionalnom i nacionalnom tržištu. Govorimo i i ekosistemu električnih i hibridnih vozila ali i pitanjima urbane mobilnosti. Za sve navedeno potrebna je i infrastrukturi za punjenje pa pričamo i o njenoj dostupnosti, kao i softverskim rešenjima i postprodajom koja sve to prati - istakao je Dumnić.

Današnji paneli su „Energetska tranzicija – kako odgovoriti na izazove globalnog tržišta“, zatim „Oblikovanje budućnosti – sveobuhvatan pristup poboljšanju perspektive EV ekosistema„ i na kraju „Pametni gradovi budućnosti – Vizije budućnosti i tehnologija koja to omogućuje“.
Na panelu „Oblikovanje budućnosti – sveobuhvatan pristup poboljšanju perspektive EV ekosistema“, istaknuti su problemi e-mobilnosti u svetu ali i neki specifični za Srbiju.
- Globalno je pitanje da li imamo dovoljno struje i određenih mineralnih sirovina da svi pređemo na električna vozila. Za Srbiju je važno i odakle nam dolazi ta struja, jer poželjno je da to ne bude ugalj već obnovljivi izvori, da imamo dovoljna broj punjača ali i da budu brzi punjači, kao i da dobijemo taj domaći električni automobil iz „Stelantisa“ iz Kragujevca – istakao je na panelu Miloš Petrović, savetnik predsednika IO "Globos osiguranja" i član Borda „OMR Grupe“.
I osiguranje može da bude promoter e-mobilnosti
Osiguravajuće kuće mogu takođe da budu promoter e-mobilnosti, ističe Miloš Petrović, jer električna vozila su mnogo bezbednija od „standardnih“.
- Nije čudo što „Globos osiguranje“ prednjači kod nad u osiguranju hibrida i električnih vozila. Vozila na struju su skupa jer su bezbedna, a bezbednosti sistemi koje imaju koštaju. Osiguranja mogu kroz niže premije promovišu i stimulišu njihovu kupovinu – objašnjava Petrović.
Petrović je rekao ovo potkrepio podacima da je za izradu klasičnog automobila potrebno 33 kilograma relativno retkih metala i a za električni, gde treba i kobalta i litijuma, 269 kilograma.
Što se tiče pitanja „porekla struje“, ilustrativan je podatak UN da jedan „tesla“ kada se vozi u Indiji, gde je sva struja iz uglja, faktični zagađuje sa 269 grama CO2 po kilometru a u Norveškoj, gde struja dolazi iz nuklearki, manje od 80.
Autonomna vozila kao budućnost transporta
Na „EV Days“ je sutra na programu panel „U susret rEVoluciji – tržišno konkurentna vozila i infrastrukturna rešenja“, pa „Savremena rešenja za bezbedna, povezana i autonomna vozila“ da bi se ovaj deo manifestacije završio sa temom „Tehnološki napredno okruženje električnih vozila za intenzivan ugođaj korisnika“.
Promo/Globos osiguranje
Na izlagačkom delu manifestacije posetioci imaju priliku da testiraju različite modele vozila i punjača više od 20 različitih električnih, hibridnih i plug-in vozila najboljih kompanija u automobilskoj industriji. Tu su modelima zastupljeni „BMW“, „Mercedes“, „Hjundai“, „Volvo“, „Honda“, „Folksvagen grupa“, „Ford“, „Tesla“, „Fijat“…
Nezaobilazni deo konferencije je i studentsko takmičenje "IEEE4 Challenge", putem kojeg se studenti Fakulteta tehničkih nauka i drugih fakulteta iz države i regiona povezuju sa potencijalnim poslodavcima.
Organizatori ove prestižne manifestacije su kompanija Ninamedia i Fakultet tehničkih nauka i Univerzitet u Novom Sadu a platinasti sponzor je "Globos osiguranje".
Ulaz na izlagački deo je slobodan.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari