aktuelno

Nije kod svih pao promet, a ni zarada

19.10.2023

15:44

0

Autor: G.M.Š.

U vreme kada maloprodaja u Srbiji beleži pad zbog visoke inflacije i ugroženog životnog standarda ima i kompanija koje su prijavile dobre poslovne rezultate

Nije kod svih pao promet, a ni zarada
Ilustracija - Copyright AP Photo/Frank Augstein, File

Srpska maloprodaja ne razlikuje se od svetskog i evropskog trenda i u ova krizna vreme, sa visokom inflacijom i skupim novcem, beleži pad broja kupaca. Prema poslednjem izveštaju zvanične statistike, za prvih osam meseci ove godine promet robe u trgovini na malo veći je u tekućim cenama za 8,2%, a u stalnim cenama manji je za 4,3% u odnosu sa istim periodom 2022. godine.

Ali, i u domaćem trendu ima izuzetaka, pokazuju kompanijski izveštaji. Neki od njih ne da nisu krizni, nego su rekordni, pokazuje današnje saopštenje kompanije „DM“ (Drogerie Markt). Ova austrijska firma je u svojih 127 prodavnica ali i onlajn u Srbiji uspela da u ovoj poslovnoj 2022/23 godini napravi promet veći od 29 milijardi dinara (oko 250 miliona evra), i to uz rast od 30%.

- Pažljivo osluškujući potrebe i želje naših kupaca u protekloj poslovnoj godini, inovacije smo, u najvećoj meri, usmerili ka digitalnim platformama. Pokretanjem onlajn prodavnice i aplikacije „Moj dm“ omogućili smo novi doživljaj i lakoću kupovine, i stigli u gradove u kojima dm drogerije još fizički ne postoje, što je za nas, kao i za naše kupce, neizmerna sreća i satisfakcija – objašnjavao ove rezultate Aleksandra Olivera Koriči, direktorka „dm Srbija“ i „dm Severna Makedonija“.

Organski rast i u krizi

Koliko je ovakav rezultat teško postići, pogotovo u Srbiji, vidi se iz rezultata jednog giganata kakav je u prehrambenomg sektoru „Nestle“.

- "Nestlé Srbija" beleži pozitivan organski rast od 6,9 odsto, tokom prvih devet meseci 2023. godine i nastavlja stabilnim putem uspeha koji je započela u prvoj polovini godine - saopšteno je danas iz te kompanije.

U kompaniji su zadovoljni kako im ide godine, iako je ukupna prodaja za prvih devet meseci smanjena je za 0,4%, na 68,8 milijardi švajcarskih franaka u okviru cele grupacije. Marža operativne dobiti pri trgovanju zadržana je između 17% i 17,5%.

- Naš raznovrsni portfolio i strukturirana ponuda omogućili su nam snažan organski rast u prvih devet meseci ove godine. Rast je bio vođen cenovnim kretanjima, dok smo uspešno nastavili da se suočavamo sa istorijskim nivoima inflacije, paralelno oporavljajući naše obime i asortimane. Inicijative koje se tiču optimizacije portfolija i većih ulaganja u marketing za naše ključne brendove dale su pozitivne rezultate. Postavili smo ambiciozan cilj da do 2030. godine povećamo prodaju naših nutritivno bogatijih proizvoda za 20 do 25 milijardi švajcarskih franaka – rekao je Mark Šnajder, izvršni direktor kompanije „Nestle“.

BONUS VIDEO

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike