
Menja se vreme: Tehnološke akcije se penju, one za luksuz i modu padaju
Kompanije Majkrosoft i Alfabet beleže snažan rast prihoda, dok Guči beleži kvartalni pad

Ekonomska kriza koja nikako da se okonča nakon kovida donela je neke nove vetrove u kojima se, izgleda, lakše snalaze tehnološke kompanije od kompanija koje se bave luksuzom.
Kompanije „Majkrosoft“ i „Alfabet“ (Gugl), prijavile su rezultate za treći kvartal koji pokazuju snažan rast prihoda u odnosu na prošlu godinu.
„Majkrosoft je u trećem kvartalu imao 57 milijardi dolara prihoda, što je za 13% više u odnosu na isti kvartal lane, i tako nadmašio očekivanja Volstrita, prenosi CNN.
Kvartalni profit kompanije je dostigao 22 milijarde dolara, za 27% više nego u istom periodu prošle godine.
Pročitajte još:
Istovremeno, „Alfabet“ (matična kompanija Gugla), je u trećem kvartalu zabeležio prihod od 77 milijardi dolara, što je za 11% više nego u lanjskom trećem kvartalu. Profit mu iznosi 20 milijardi dolara.
Firma „Snep“ (platforma Snepčet) je objavila da je u trećem kvartalu zabeležila međugodišnji rast nakon dva uzastopna kvartala pada prodaje.
„Snep“ je registrovao prihod od skoro 1,2 milijarde dolara, za 5% više nego u istom kvartalu lane, ali nije zabeležio profit, već neto gubitak od 368 miliona dolara.
„Majkrosoft“, „Alfabet“ i „Snep“, kao i druge tehnološke kompanije su prošle godine masovno otpuštale i na razne načine smanjivale troškove pošto su oglašivači i drugi klijenti smanjili svoja ulaganja zbog zabrinutosti za stanje ekonomije.
Gučiju krenulo nizbrdo ali nije sam
I dok tehnološke kompanije beleže znatno veće prihode, neke kompanije iz sveta mode i luksuza su u problemima. Tako je „Gučiju“ (Gucci) prodaja opala za 7% u trećem kvartalu i taj najveći brend u okviru firme „Kering“ bori sa dvostrukim izazovima globalnog usporavanja luksuzne robe i unutrašnjeg meteža, piše „Blumberg“.
Sam „Kering“ je u minusu 9% prihoda u odnosu na isti period lani, što mu je oborilo akcije nakon objavljivanja podataka za čak 4,5% na početku trgovanja u Parizu, čime su ovogodišnji gubici dostigli oko 18%.
Analitičar kažu da se „geopolitički rizici povećavaju i da bi mogli dodatno narušiti raspoloženje potrošača“, pružajući malo svetla u budućnosti.
Usporavanje se proteže i dalje od „Gučija“. Među ostalim Keringovim etiketama, uporediva prodaja u „Iv Sen Loranu2 pala je za 12% u prošlom kvartalu, dok je jedinica „Oder hauses“ (Other Houses), čiji je najveći brend „Balensijaga“ (Balenciaga) pala za 15%.
Ali ne ide svima loše ni u sektoru luksuza. „Hermes International“ (LVHM), u utorak je prijavio rast prodaje od oko 16% u trećem kvartalu, zbog otporne potražnje za svojim cenjenim torbama, što je nadmašilo procene i povećalo svoje akcije.
Ali i sam matični „LVMH“, gde su i brendovi uključuju „Krisitjan Dior“ (Christian Dior) i Luj Viton (Louis Vuitton), razočarao je investitore sa manje snažnim rastom od očekivanog.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari