aktuelno

Nafta iznad 80 dolara, morski špediteri traže kopneni put

23.01.2024

09:15

0

Autor: R.B.

Cena nafte na svetskom tržištu je povećana nakon novih čarki SAD i Huta u oblasti Crvenog mora, a problem važne morske transportne rute logističari pokušavaju da reše na kopnu

Nafta iznad 80 dolara, morski špediteri traže kopneni put
Ilustracija - Copyright Profimedia

Cena nafte prvi put je juče u ovoj godini na berzi „zatvorena“ na više od 80 dolara. Cena je ojačala nakon što su SAD i Velika Britanija izvele novu rundu napada na jemenske pobunjenike Huti,

Sa cenom brenta sa amrtovskom isporukom na zatvaranju berze u ponedeljak od 80,13 dolara po barelu i WTI sa 74,85 dolara, nafta je nadoknadila gubitke koji su prethodno nastali zbog povećanja globalnih zaliham piše „Blumberg Adrija“.

Nafta iznad 80 dolara, morski špediteri traže kopneni put Screeenshot: ICE berza
Cena fjučersa brenta na Ice berzi u poslednja tri meseca

 

Pored napada američkih i britanskih pomorskih snaga na osam meta Hutija u pokušaju da spreče grupu da napada komercijalne brodove u Crvenom moru, na rast cene uticala je i vest o napadima ukrajinskih dronova na energetske objekte na ruskoj baltičkoj obali, gde je došlo do eksplozije na gasnom terminalu.

– Napad u Rusiji je važan podsetnik da imamo stalni sukob u dva važna regiona za proizvodnju energije. Hladno vreme i smanjenje proizvodnje OPEK+ počinju, iako će povratak snabdevanja sa libijskog polja Šarara pomoći da se ublaži deo tegoba – rekao je Robert Renije, šef istraživanja roba i ugljenika u „Vestpak benking korp“.

Kako zaobići more?

Nemačka globalno bitna brodarska grupa „Hapag-Lojd“ pokušaa da problem praktičnog zatvaranja transportne rute kroz Crveno more reši – kopnenim putem.

Iz kompanije su objavili da rade na uspostavljanju kopnenih koridora kroz Saudijsku Arabiju, kako bi se ublažio uticaj krize koja ometa prolazak kroz Suecki kanal.

Najavili su da će uspostaviti kopnene koridore za tranzit robe kroz Saudijsku Arabiju, od Džebel Alija, Damama i Džubaila do okeanskog terminala u Džedi.

Do tada, „Hapag-Lojd“ planira da šalje brodove dužom rutom, oko Rta dobre nade, piše Seebiz.

– Nastavljamo da kontinuirano pratimo i analiziramo situaciju i čim se promeni, čim (tranzit) ponovo bude bezbedan, usmerićemo naše brodove kroz Crveno more i Suecki kanal – navodi se u saopštenju brodarske kompanije.

Samo ova grupa ima na raspolaganju u bliskoistočnom regionu 55 lučkih i 53 kopnena terminala.

BONUS VIDEO

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike