
Gradi se čudo drumske i železničke arhitekture u Evropi: Od Danske do Nemačke za samo 7 minuta
Izgradnja će koštati 4,8 milijardi evra i u potpunosti je finansira Danska

Izgradnja najdužeg podvodnog tunela na svetu, kojim će biti povezane Skandinavija i centralna Evropa, uveliko je počela.
Reč je o 18-kilometarskom tunelu Fehmarn pojas, između Danske i Nemačke ispod Baltičkog mora, koji će imati drumski i železnički saobraćaj.
Drumski saobraćaj će se odvijati u po dve trake u oba smera.
Profimedia
Početak izgradnje je svečano ozvaničio danski kralj Frederik X.
Planirano je da tunel bude pušten u saobraćaj 2029. godine, a njime će se značajno skratiti putovanje između Danske i Nemačke. Naime, trenutno putovanje trajektom traje 45 minuta, a nakon izgradnje tunela, putovanje vozom će trajati sedam minuta i putovanje automobilom će trajati 10 minuta.
Tunel će činiti 89 betonskih elemenata koji se izrađuju u postrojenju u gradu Roedbyhavnu koji je na danskom otoku Lolandu. Ovo je najveće postrojenje na severu Evrope.
Tunel finansira Danka
Izgradnja će koštati 4,8 milijardi evra i u potpunosti je finansira Danska koja će naknadno odlučiti o naplati putarine za tunel.
Danska je u poslednjih nekoliko decenija izgradila drumske i železničke veze sa susednom Švedskom i između dva velika danska ostrva. Naime, 2000. je napravljen most i tunel kojim su povezani Kopenhagen i Malme kao treći najveći švedski grad.
Dve godine ranije je uspostavljen drumski saobraćaj između ostrva Funen, na kojem je Odense kao treći najveći danski grad, i Kopenhagena. Između ova dva grada je godinu dana ranije počeo saobraćati voz, prenosi Euronews.
Bonus video:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari