
Mladi ne kupuju Luja XV: Nameštaj kao mali biznis u Srbiji
I u Srbiji se prate novi svetski trendovi u enterijeru i nameštaju, samo je to ovde malo teže održati kao biznis

Moderne trendove u dizajnu nameštaja karakteriše značajan razvoj i u poslednjih nekoliko godina prilično se promenila estetika i po pitanju funkcionalnosti ali i održivosti. Ali, mnogo toga što se može videti u svetu moglo bi da se primeni i u Srbiji, kaže za 24sedam Nemanja Kiso, arhitekta i dizajner enterijera.
– Sve ono što smo videli početkom godine na sajmu u Kelnu, od minimalizma i funkcionalnosti, do ekoloških materijala i održivosti ali u savremenim uslovima digitalne povezanosti, možemo videti i kod nas. Ima i ovde mladih ljudi koji imaju ideje i vizije i koji, u krajnjem slučaju, prave nameštaj za nove generacije. A one imaju drugačije viđenje sveta, ne maštaju o stilu Luja XV – kaže Kiso.
Promo: Nemanja Kiso/Privatna arhiva
Problem sa tempom praćenja svetskih trendova u nameštaju i enterijeru u Srbiji je više u tome što se ideje i projekti koje postoje teško ostvaruju jer velike fabrike nameštaja su i dalje okrenute masivnom nameštaju a retke su male i agilne firme koje mogu da tehnički isprate ono što je potrebno u modernom nameštaju.
Pročitajte još:
– Teško se prihvata da u Srbiji odavno nema salonskih stanova a i da se danas i kuće prave manjih gabarita nego što je to bilo pre pedeset godina. Sa porastom manjih stambenih prostora, porasla je i popularnost multifunkcionalnog i modularnog nameštaja. A to zahteva inovativnost i u pristupu dizajniranja, kombinujući pritom i svest o ekologiji i integraciju tehnologije u nameštaj. Sve je to teško sa velikim sistemima ali javljaju se u poslednje vreme neke manje firme koje žele da pruže šansu mladim dizajnerima. Međutim, dok se to ne raširi, dizajneri nameštaja moraju sami da se snalaze i pokušaju da sa zanatlijama ostvare svoje ideje. Teško je ali ne i nemoguće to ostvariti, pogotovo što se sada nameštaj može prodati i preko interneta, ne trebaju vam veliki izložbeni saloni – kaže Kiso.
Naravno, ima i izazova, jer ekonomičnost proizvodnje, od materijala i alata do cene transporta, je nešto o čemu posebno treba da brinu oni koji bi da dizajniraju ali i prave svoj nameštaj. To Kiso objašnjava na svom poslednjem modelu multifunkcionalnom krevecu za bebe „MATA 7 u 1“, modelu koji je preko Međunarodnog biroa u Ženevi, patentirani dizajn u više od 40 zemalja na svetu.
Tu manji problem bilo odabrati ekološki materijal ali, recimo. kod teleskopskog stuba u delu za kupanje bebe moralo se doći do funkcionalnog a opet dovoljno laganog rešenja.
Promo: Nemanja Kiso/ Foto: Nebojša Milošević
– Sve se smišljeno može napraviti ali pitanje je da li je to i ekonomično kada takav komad nameštaja treba prodati. Želeo sam da imam sve stavke koje poseduju klasična komoda ali da imam teleskopski stub zahvaljujući kojem se kasnije deo za kupanje i povijanje bebe može transformisati u dečiji pisaći sto ili policu za TV, a sam krevetac u kutak za sedenje. Time se produžava „životni vek“ klasične bebi komode ili kreveca, a to je osvešćenom kupcu danas veoma bitno – zaključuje Kiso.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari