
Srpske PC i mobilne igre su dobre, zato ih svet kupuje (VIDEO+FOTO)
Kristina Janković Obućina iz SGA za 24sedam govori o Gamescom u Kelnu i kako je srpska „reprezentacija“ je na najvećem globalnom sajmu video igara napravila odličan rezultat
Nema u ozbiljnom biznisu u svetu pitanja ili prepreka „odakle je“ nešto (osim ako baš nije umešana visoka politika) već se samo gleda kvalitet (i cena) i to važi kako za automobile i kompjutere, tako i za kompjuterske i mobilne igre. I upravo to se pokazalo i prošle nedelje u Kelnu, gde je na najvećem globalnom sajmu industrije video igara Gamescom, uspešno učestvovalo nekoliko kompanija iz Srbije.
Srpske video igra za računare, mobilne telefone i konzole, u svetu cene i kupuju ne zbog toga odakle su nego što su originalne i kvalitetne, kaže za 24sedam Kristina Janković Obućina, izvršna menadžerka Srpske asocijacije industrije video igara (SGA).
Janković Obućina to govori iz prve ruke, jer je celu prošlu nedelju boravila na sajmu gde se iz celog sveta sjatilo više od 330.000 ljudi, da vide šta je to novo i „dosad neviđeno“ u svetu gejminga. U organizaciji SGA, i uz pomoć Privredne komore Srbije, na Gamescom-u se predstavilo pet srpskih studija za proizvodnju video igara (Shosha Games, Tricoman Studios, Bohemian Pulp, OOX Limited, Studio BEDEM ) i jedna kompanija za usluge u ovoj industriji (Allcorect).
24sedam/Nenad Vujanović
Pročitajte još:
– Srpski nezavisni timovi, koji rade na svojim prvim igrama, pokazivali su svoje proizvode ne samo igračima da dobiju od nih povratne informacije, već i izdavačima i potencijalnim investitorima, dok je „Allcorect“ kao neko ko je radio na nekim od najvećih naslova u svetu različite vrste usluga od onog vizualnog dela igre do, naprimer, glume, glasovne likove igri, proširivao saradnju. Ono što je nama posebno važno i uvek ističemo, je da svi ovi timovi, kao i 60% gejm developera u Srbiji, razvijaju svoju originalnu intelektualnu svojinu. Tako da ona prića da se odavde uglavnom radi neki autsorsing ili da mi pružamo usluge, nije baš tako – kaže Kristina Janković Obućina.
Sagovornica 24sedam kaže da ni ovoga puta, a srpska „reprezentacija“ je bila i na prošlom Gamescom-u, uspeh nije izostao, i da su zadovoljni nastupom i u SGA i studijima.
Gamescom je završen, Beograd sad čeka Unreal
Gamescom je, kao i prošle godine, za gejmeri u Srbiji a posebno u SGA, obeležio početak jesenje sezone, ali sledi još jedna velika stvar i to u Beogradu.
– Sada nam sledi jesen, puna različitih aktivnosti. Možda kao najvažniju bih istakla Unreal Day, to je velika konferencija koja se održava u Beogradu 24. oktobra. Posvećena je isključivo „unreal engine-u“ i njegovoj upotrebi, kao trenutno apsolutnom standardu kada pričamo o softverima u kojima se prave video-igre. Važno je i da kompanija koja je napravila „unreal engine“, „Epic Games“ ima prisustvo i u Srbiji. Imamo neke radionice, master-klasove za profesionalce, tako da svi oni koji već prave igraju ili su zainteresovani da uđu u industriju, mogu već od danas da se prijave za konferenciju. To je definitivno najveći gejming događaj u Srbiji u drugoj polovini godine – kaže Janković Obućina.
– Što se tiče ovih naših timova koji su izlagali igre, i oni mi smo prilično zadovoljni. Ljudi su i po pola sata čekali u redu na štandu na probaju igre, čak su naši timovi čak morali posle prvog dana, stave tajmere i ograniče probu na 10 minuta, da bi svi stigli da igraju – ističe Kristina.
A ne radi se o slučajnim prolaznicima jer za Gamescom se sprema mesecima, a onda gomile ljudi čekaju ispred hala od pet ujutru da se otvore kapija u 9, jer im je jako važno da prvi probaju igru, iako će ona na tržište izaći dogodine ili tek za nekoliko godina.
Jednako važno odzivu publike su i „odzivi“ tržišta, odnosno poslovnih ljudi kojih je pun sajam.
– Naši gejmeri su imali priliku da prvi put uživo razgovaraju se na nekim svojim partnerima od ranije, kao i naprave kontakte sa nekim budućim, posebno izdavačima igara koji su veoma bitni, ali tu su investitori. Samo na našem štandu održano je više od sto sastanaka u tih četiri dana. – naglašava izvršna menadžerka SGA.
Svet gejminga štuca ali srpska industrija to manje oseća
Svetsku IT industriji, pa i video igre koji su njen deo, pogodilo je prošle i početkom ove godine kriza na tržištu i zbog manje posla mnoge velike kompanije su otpuštale ljude. U Srbiji je takva „konsolidacija i optimizacija“, srećom, izostala ili se bar nije dogodila u istoj meri.
Promo: SGA
Pogledaj galeriju
Promo: SGA
Pogledaj galeriju
Promo: SGA
Pogledaj galeriju
Promo: SGA
Pogledaj galeriju
Promo: SGA
Pogledaj galeriju
Promo: SGA
Pogledaj galeriju
Promo: SGA
Pogledaj galeriju
Promo: SGA
Pogledaj galeriju
Promo: SGA
Pogledaj galeriju
Promo: SGA
Pogledaj galeriju
Promo: SGA
Pogledaj galeriju
Promo: SGA
Pogledaj galeriju
– Ako pričamo o tome kako izgleda industrija sada kod nas u odnosu na svet, prednosti manje industrije poput naše su te što problemi malo kasnije dolaze. Tako da sve ovo što čujemo za ovu krizu koja je zahvatila globalnu industriju, nije se toliko preslikala na Srbiju. Krajem prošlog godina imali smo smanjenje broje zaposlenih ali, što je najvažnije, nismo videli zatvaranja studija. Na primer, niko iz članstva SGA nije ugasio kompaniju ili odustao od projekta. Tako da se mi „igramo“ i dalje a studiji rade na više od 80 igara. Samo ove godine biće otvoreno 475 novih radnih mesta. Mislim da to najbolje od svega oslikava neku stabilnost – zaključuje Kristina Janković Obućina.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari