
Ništa od vodonika, avioni će radije na biogorivo
U aviosaobraćaju električni pogon nije trenutno opcija, vodonik je još daleko pa se prevoznici odlučuju da podrže sintetičko gorivo

Energetska kompanija „TotalEnergies“ i evropska aviogrupacija „Air France-KLM“ potpisali su ugovor o desetogodišnjoj isporuci 1,5 miliona tona održivog aviogoriva, do 2035. godine, objavili su danas prevoznici.
Prema podacima IATA (The International Air Transport Association) količina ukupno proizvedenog održivog aviogoriva u 2023. iznosila je pola miliona tona, navedeno je u saopštenju.
„Air France-KLM" grupa je, kako je navedeno, najveći svetski korisnik održivog aviogoriva (SAF - Sustainable Aviation Fuel) i u 2023. koristila je 17% ukupne svetske proizvodnje SAF-a.
Ugovor se odnosi na održivo gorivo napravljeno od otpada i ostataka iz cirkularne ekonomije, odnosno na gorivo čija sama proizvodnja mora biti održiva.
Pročitajte još:
To gorivo će se proizvoditi koprocesiranjem u francuskim i evropskim biorafinerijama i rafinerijama „TotalEnergies“.
Takođe ovo gorivo biće korišćeno na letovima „Air France“ i „KLM" koji polaze iz Francuske, Holandije i drugih evropskih zemalja.
Održivo avio-gorivo je najznačajniji činilac u dekarbonizaciji avijacije, jer omogućava smanjenje emisije ugljen-dioksida za najmanje 75%, a tokom celog životnog ciklusa goriva i do 90%, u poređenju sa ekvivalentima goriva dobijenim iz nafte.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari