aktuelno

Letećemo Rajanerom za trećinu skuplje?

27.09.2024

09:27

0

Autor: R.B.

Izvršni direktor najpoznatijeg niskotarifnog avioprevoznika „preti“ skokom cene karte

Letećemo Rajanerom za trećinu skuplje?
Ilustracija - Copyright Pixabay

Irska niskobudžetna aviokompanija Rajaner i dalje oseća posledice visoke inflacije, i to je uslovilo da ovog leta imaju pad dobiti od 46%. Pritom deo toga ide na pritisak konkurentnosti i niže cene karata od 15% u prvom tromesečju, jer su potrošači i dalje pod značajnim pritiskom zbog viših kamata i inflacije.

Ipak Neil Sorahan, glavni finansijski direktor Rajanera, za probleme kompanije krivi "štedljive" potrošače.

– Ljudi žele da putuju ali su oprezniji u tome kako troše svoj novac – kaže Sorahan a prenosi magazin Forčjun (Fortune).

Tipična Rajanerova karta sada košta oko 44 evra, ali izvršni direktor Majkl O‘liri predviđa da bi cene mogle da porastu za 30% u narednih nekoliko godina.

Time bi karte koštale između 55 i 60 evra a analitičari naglašavaju da niskobudžetne aviokompanije podižu cene kada god im uslovi na tržištu to dopuštaju.

Izvršni direktor Karpedija internešenel (Carpedia International), Piter Folous upozorava da pogrešna procena nosi veliki rizik.

– Ako cene postanu previsoke, potrošači traže alternative ili jednostavno putuju manje – ističe Folous.

Nisu samo putnici problem

Rajaner se, osim s ekonomskim izazovima, suočava i s problemima s onlajn putničkim agencijama (OTA), poput Kivi (Kiwi) i Lastminit (Lastsminute), koje su uklonile njihove letove zbog optužbi za "pirateriju" i "varanje" klijenata naplaćivanjem viših naknada.

O'liri priznaje da je gubitak rezervacija putem OTA-a imao veći uticaj nego što je očekivao, no veruje da "OTA trebaju Rajanerr više nego što Rajaner njih."

Nakons svega ovoga, Rajaner ima i internih problema sa izlivima besa svog prvog čoveka. Tokom godišnje skupštine, O'Liri je spomenuo i konflikte s različitim sindikatima i političarima.

Iako priznaje da se ponekad upušta u žestoke rasprave, smatra da su njegovi ispadi besa zapravo korisni.

– Smešna stvar koju smo naučili tokom godina je da loš publicitet zapravo prodaje više karata od dobrog – zaključio je O'Liri u razgovoru za „Volstrit džurnal“.

BONUS VIDEO

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike