
Vozila krenula deonicom Moravskog koridora - od Vrnjačke Banje do Beograda za dva sata! Prvim digitalnim auto-putem voziće se 130 na sat
Prvim digitalnim auto putem u našoj zemlji sa besplatnim bežičnim internetom vozila će moći da se kreću brzinom do 130 kilometara na čas.

Od Vrnjačke Banje do Pojata najsavremenijom saobraćajnicom koja je danas puštena u saobraćaj građani mogu stići za pola sata, a putovanje do Beograda skraćeno je na dva sata.
Deonica Moravskog Koridora dužine 30 kilometara, od Kruševca preko Trstenika do Vrnjačke Banje je najmodernija i najbezbednija u mreži auto-puteva Srbije.
Građani mogu da putuju od Pojata do Vrnjačke Banje najsavremenjom saobraćajnicom. Deonica Moravskog Koridora dužine 30 kilometara, od Kruševca preko Trstenika do Vrnjačke Banje je najmodernija i najbezbednija u mreži auto-puteva Srbije, navodi RTS:
Prvim digitalnim auto putem u našoj zemlji sa besplatnim bežičnim internetom vozila će moći da se kreću brzinom do 130 kilometara na čas.
Dužina celog Moravskog koridora je 112 kilometara, a kako je ranije najavljivano kompletan auto-put biće završen do kraja 2025, tačnije tada će biti završena i poslednja deonica od Vrnjačke Banje do Adrana.
Izgradnjom koridora povezaće se pola miliona ljudi
Kompletnom izgradnjom koridora povezaće se 500.000 ljudi, jer će na njegovoj trasi biti Kraljevo, Kruševac, Vrnjačka banja i Trstenik.
Od postojećih auto-puteva u Srbiji novootvoreni auto-put je širi za 1,6 metara.
Moravski koridor povezuje tri okruga: Rasinski, Raški i Moravički, sa koridorima 10 i 11, odnosno spaja auto-puteve Miloš Veliki i Beograd-Niš.
Tri deonice
Moravski koridor čine tri deonice: Pojate-Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac-Adrani dužine 53,88 kilometara i Adrani-Mrčajevci-Preljina dužine 30,66 kilometara.
Radovi na izgradnji Moravskog koridora - auto-puta od Pojata do Preljine su počeli polovinom decembra 2019. ceremonijom u mestu Jasika, blizu Kruševca, kada je najavljeno da će ceo auto-put biti gotov za četiri godine.
Tokom izgradnje koridora ranije je najavljeno i da će biti regulisan tok Južne Morave i njenih pritoka u dužini od 68 kilometara.
Auto-put je projektovan za brzinu do 130 kilometara na sat, imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust. Vlada Srbije je sa američko-turskim konzorcijumom Behtel-Enka 5. decembra 2019. potpisala komercijalni ugovor o izgradnji Moravskog koridora u vrednosti od 745 miliona evra, a predviđeni su i dodatni radovi i direktni i indirektni materijalni troškovi od 20 odsto.
U saobraćaj su puštene poddeonice 4, Kruševac (Koševi) - Medveđa (od km 27+600 do km 41+528,24), poddeonica 5. Medveđa - Vrnjačka Banja (od km 41+528,24 do km 56+073,87), eo poddeonice 6. Vrnjačka Banja - denivelisana raskrsnica „Vrnjačka Banja“ (od km 56+073,87 do km 57+560 desni kolovoz, odnosno do km 57+240 levi kolovoz auto-puta).
Na ovom delu auto-puta nalaze se četiri denivelisane raskrsnice i to „Koševi“, „Velika Drenova“, „Trstenik“ i „Vrnjačka Banja“, od kojih će u funkciji biti „Velika Drenova“, „Trstenik“ i „Vrnjačka Banja“. Iz Puteva Srbije su naveli da uključenje i isključenje sa auto-puta u zoni denivelisane raskrsnice „Koševi“ sada nije moguće.
Bonus video
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari