aktuelno

Za Gen Z dijamanti nisu večni?!

13.01.2025

09:32

0

Autor: R.B.

Cene najvrednijih dragulja pale na najniži nivo u ovom veku a za to krive novu generaciju kupaca

Za Gen Z dijamanti nisu večni?!
Copyright Profimedia

Dijamanti su večni, kaže krilatica u narodu proširena nazivom popularnog filma iz serijala o Bondu, i to se odnosilo i na sam materijal ali i ljudsku želju da se svetlucavi prirodni a vešto isklesani nakit poseduje.

Ali, piše Bizlajf, novi naraštaji izgleda ne dele to vekovima uvreženu strast za onim pravim, prirodnim dijamantima. Pad potražnje i pad cene dijamanata oduzeli su dijamantima veliki deo tog „sjaja“, dok novi igrač na tržištu, laboratorijski napravljen dijamant ili LGD, stiče globalno prihvatanje među potrošačima.

Veleprodajne cene prirodnih dijamanata pale su za skoro 30 procenata tokom protekle godine, pokazuju podaci Rapaporta, nezavisne platforme za vesti iz dijamantske i juvelirske industrije.

Potražnja iz Kine i Hong Konga pala je na trećinu nivoa pre pandemije, dok je potražnja u SAD sada upola manja nego 2021. godine.

U međuvremenu, veleprodajne cene laboratorijski napravljenih dijamanata (LGD) pale su za 70 procenata od 2018. godine, dok potražnja za ovim sintetičkim dragim kamenjem i dalje raste.

Zašto Gen Z ne voli dijamante

Cene dijamanata na svetskom tržištu beleže brzi pad, izveštava Azernews. Posebno uočljiv pad zabeležen je u segmentu dijamanata od jednog karata. Do početka novembra, njihova cena pala je za 22% u odnosu na prethodnu godinu i za 23% od početka 2024. godine, dostigavši najniži nivo od januara 2015. godine

Manji dijamanti takođe su zabeležili značajan pad cena koje su pale čak za 27% tokom protekle godine i za 28% od početka ove godine.

Jedan od ključnih faktora koji stoje iza pada cena je prekomerna ponuda sirovih dijamanata na tržištu.

Pored toga, mlađe generacije (a generacija Z sada preuzima tržište u svim oblastima) pokazuju manji interes za kupovinu prirodnih dijamanata, radije birajući alternativne oblike nakita poput laboratorijski uzgojenih dijamanata ili drugih održivih opcija.

Stručnjaci iz industrije sugerišu da promene u potrošačkim preferencijama, posebno među milenijalcima i pripadnicima generacije Z, doprinose ovom padu.

Ovi mlađi kupci sve više se brinu o ekološkim i etičkim implikacijama vađenja dijamanata, što podstiče potražnju za sintetičkim ili „zelenim“ alternativama.

Laboratorijski napravljeni dijamanti, koji su hemijski identični prirodnim dijamantima, beleže porast popularnosti, nudeći pristupačniju i ekološki prihvatljiviju opciju.

BONUS VIDEO

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike