aktuelno

Pazite gde popravljate auto, neverovatno koliko ima nelegalnih servisa: Ova mesta su najkritičnija!

15.01.2025

07:50

0

Još jedan od problema koje je UAS izdvojilo je sve manja zainteresovanost mladih za zanate, uprkos činjenici da zanatlije nikad nisu bile bolje plaćene

Pazite gde popravljate auto, neverovatno koliko ima nelegalnih servisa: Ova mesta su najkritičnija!
Copyright Profimedia

Udruženje auto-servisa Srbije (UAS) čestitalo je svim serviserima vozila i vozačima Dan vozača i auto-mehaničara koji se danas obeležava u našoj zemlji i poručilo da su bezbednost i solidarnost najveće vrednosti na putu i u radionicama.

Udruženje je ukazalo na podatak da oko 60 odsto servisa u zemlji posluje nelegalno i naglasilo da to znatno utiče na cenu rada, naročito u malim mestima.

Aleksandra Đurišić iz UAS-a istakla je da posao auto-mehaničara postaje sve kompleksniji s razvojem auto-industrije jer danas, kako je rekla, svako može da se bavi servisiranjem vozila u Srbiji.

- Ogroman broj nelegalnih radionica, više hiljada njih u celoj Srbiji, opterećuje struku, utiče na cenu rada i tera i legalne servisere u sivu zonu ili u druge zemlje. Interesovanje za zanatima je sve manje, a školski sistem je u ogromnom zaostatku za razvojem auto-industrije - rekla je Đurišićeva.

Ona je naglasila da je u narednom periodu cilj udruženja bolje povezivanje sa svim resornim ministarstvima i pronalaženje sistemskih rešenja za goruće izazove struke.

Udruženje je poručilo da je još jedan od njihovih ciljeva izrada studije o broju i uticaju nelegalnih servisa u zemlji i dokazivanje koliko budžet zemlje gubi zbog toga, a istaknut je i značaj zaštite životne sredine.

Kako je navedeno, jedan od najvećih izazova s kojim se auto-mehaničari suočavaju kada je u pitanju ekologija tiče se troškova zbrinjavanja opasnog otpada, koje su serviseri obavezni da plate jer se suočavaju sa mogućnošću da dobiju prekršajnu ili krivičnu prijavu.

Pazite gde popravljate auto, neverovatno koliko ima nelegalnih servisa: Ova mesta su najkritičnija!24sedam/Ivan Mitić
Ilustracija

Još jedan od problema koje je UAS izdvojilo je sve manja zainteresovanost mladih za zanate, uprkos činjenici da zanatlije nikad nisu bile bolje plaćene.

- Da bi se servisirala savremena vozila, neophoda su velika ulaganja u ljude, opremu, dijagnostiku, specijalne alate, i sve to naravno utiče na cenu. Na servis se čeka sve duže, kako u ovlašćenim, tako i u nezavisnim servisima. Cena usluga će neminovno nastaviti da raste. Zato verujemo da će se uskoro mladi sve više okretati našem pozivu, jer on garantuje nezavisnost i sigurnu budućnost - navodi se u saopštenju.

Udruženje je, u cilju prevazilaženja tih izazova, preporučilo unapređenje obrazovnog sistema u Srbiji, kako bi se podstaklo interesovanje za zanatskim zanimanjima, uz paralelno postepeno uvođenje standarda u oblast servisiranja vozila i ukidanje nelojalne konkurencije.

Dan vozača i auto-mehaničara ustanovljen je 1960. godine, kada je tadašnji predsednik Jugoslavije Josip Broz Tito postao počasni član Saveza vozača i auto-mehaničara Jugoslavije.

BONUS VIDEO

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike