aktuelno

Atlantik Grupa prebacila milijardu evra prihoda

27.02.2025

12:41

0

Autor: R.B.

Veliki prihodi ali i pad profita rezultat istorijski visokih cena kafe i kakaa, kažu iz kompanije

Atlantik Grupa prebacila milijardu evra prihoda
Copyright Promo

Atlantik Grupa (u Srbij brendovi "štark", "bakina tajna", "bananica", "smoki",  "bonito", "c kafa", "grand kafa", "donkafe"...) je u 2024. godini zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 1,08 milijardi evra, što u odnosu na prošlu godinu predstavlja rast od 10,8%.

Od prihoda je procentualno veći rast dobiti, koja je pre odbitka kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) veća za 12% - na 97,0 miliona evra – ali je stopa neto profit u padu – 26,5 miliona evra koji su „ostali“ su 15,2% manje nego u 2023. godini.

U skladu s najavama, reč je o negativnom uticaju snažnih pritisaka istorijski visokih cena kafe i kakaa na profitabilnost, posebno u zadnjem kvartalu prošle godine, saopšteno je iz Atlantik Grupe.

– Uprkos nepovoljnim uslovima iz okruženja, Atlantic Grupa je 2024. godinu završila s odličnim prodajnim rezultatima, koji po prvi put nadmašuju milijardu evra. Rekordan prihod ostvaren je usled rasta prodaje u svim poslovnim i distribucijskim područjima te na većim tržištima, a rast EBITDA postigli smo uprkos do sada nezabeleženom poskupljenju naših ključnih sirovina, kafe i kakaa, i većim ulaganjima u zaposlene i marketing. Očekujemo i dalje izazovno okruženje, ali ostajemo fokusirani na jačanje konkurentnosti, inovacije te profitabilan i održiv rast – istakao je predsednik Uprave Emil Tedeski.

Kafa prednjači u rastu

Najveći rast prodaje ostvaren je u sektoru kafe (24,5%) i pića (9,5%) kao i delikatesnih namaza (9,1%). Kafa je s udelom u ukupnom prihodu od 23% najveća pojedinačna kategorija.

U geografskoj distribuciji prednjači regionalno područje Srbije s rastom od 12,6%, zatim Makedonije od 11,3% i Hrvatske 8,7%. I ključna evropska tržišta ostvaruju dvocifren rast usled rasta prodaje na tržištima Nemačke, Austrije i Švajcarske.

U ukupnoj prodaji sopstveni brendovi čine 62,7%, farmaceutsko poslovanje 8,8%, dok principalski brendovi učestvuju s 28,5% prihoda od prodaje.

Godinu 2024. obeležila je akvizicija Štrasu Adriatika (Strauss Adriatic), automatizacija centralnog skladišta u Vukovini naprednom „2D shuttle“ tehnologijom i značajna kapitalna ulaganja od gotovo 50 miliona evra u razvoj proizvodnih linija za slani i slatki snek program u Beogradu, te proizvodni pogon Donata u Rogaškoj Slatini.

BONUS VIDEO

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike