
„Radite kad hoćete“: Kako nemačke firme mame nove zaposlene
Fleksibilno radno vreme sada već primenjuje tri četvrtine kompanija u Nemačkoj, tvrdi IFO Institut

Veliki broj nemačkih kompanija nudi fleksibilno radno vreme da bi privukle radnike, zaključak je danas objavljenog izveštaja Instituta za ekonomska istraživanja IFO iz Minhena i organizacije Randstat. U oglasima za posao je tri četvrtine nemačkih firmi nudilo ovu pogodnost, dodaje se u izveštaju.
Kompanije se suočavaju sa manjkom radne snage i kvalifikovanih zaposlenih na tržištu, tako da moraju da budu privlačne za kandidate, a fleksibilno radno vreme je ključni adut, prokomentarisala je predstavnica minhenskog instituta Darija Šaler.
Velike kompanije nude fleksibilno radno vreme nešto češće od malih firmi, a posebno se ističu pružaoci usluga – 78% njih i trgovci u maloprodaji – 72%.
Firme se trude da zainteresuju radnike i mogućnostima dalje obuke i ličnog razvoja i napredovanja, što je benefit koji nudi 85% velikih i 58% malih kompanija.
Pročitajte još:
Na trećem mestu su pogodnosti kao što su karta za prevoz, mogućnost ishrane u menzi ili propusnica za fitnes i druge sportske aktivnosti.
Ova opciju je gotovo obavezna kod velikih, jer sada je nudi čak 89% kompanija, dok je među malim firmama taj procenat znatno niži i iznosi samo 37%.
Četvrodnevnu radnu nedelju, koja je najmlađa opcija u ponudi ali sve popularnija u svetu, za sada nudi samo 11% kompanija u Nemačkoj, objavljeno je na veb stranici minhenskog instituta.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari