
Da li je 2025. zbog „grande pande“ i „e-C3“ godina elektrifikacije u Srbiji? (FOTO+VIDEO)
Dva modela elektromobila koji će se praviti u Kragujevcu mogli bi da budu prekretnica da Srbija krene put Evrope u e-mobilnosti

Sada je definitivno da će iz pogona „Fijat-Krajsler automobili“ u Kragujevcu ove godine u Srbiju i svet odlaziti dva električna automobila – „fijat grande panda“ i „sitroen e-C3“, garnirani hibridnim modelima. To bi moglo da bude prekretnica u elektrifikaciji voznog parka u Srbiji i početak sustizanja regiona i Evrope u e-mobilnosti, smatraju stručnjaci.
– To za sve nas u automobilskoj industriji mnogo znači, a pomoći će i u tome da se država brže opredeli da više ulaže u razvoj infrastrukture, jer ne možete imati domaći proizvod koji kod nas niko ne želi da kupuje – kaže za 24sedam Slobodan Pešić, direktor brenda „Folksvagen“ u kompaniji „Porše SCG“.
Marko Ćeranić, direktor „Gama Elektrocentra“, kompanije koja u Srbiju uvozi vozila nekoliko kineskih brendova u putničkom i lakom komercijalnom segmentu, dodaje da trenutno električnih automobila u Srbiji ima tek tri-četiri hiljade, za sve ove godine elektrifikacije.
– Samo u ovoj godini mogli bismo da očekujemo da se taj broj duplira – prognozira Ćeranić.
Svi pitani prodavci i stručnjaci kod elektrifikacije, uz dostupnost automobila obavezno ističu i pitanje prateće infrastrukture, odnosno mreže punjača. Za razliku od prethodnih sajmova i sličnih manifestacija, sada je optimizam po ovom pitanju mnogo veći.
Ostaje pitanje cene, i aktuelni Salon automobila u Beogradu je pokazao da će i tu biti robe „za svakog kupca“. Naravno, najviše nade polaže se u dva domaća modela.
– Modeli „Stelantisa“ koji se proizvode u Kragujevcu će (na kraju) biti malo iznad 20.000 evra, uz pomoć državnih subvencija za kupce. To je za električni automobil izuzetno povoljno – naglašava Zoran Burić, direktor marketinga firme "Avtonova KAB“, preko koje će se prodavati „e-C3“.
Naravno, mnogi bi želeli da električna „grande panda“, koja se na Sajmu nudi za 24.990 evra, ili "e-C3" sa cenom od 26,690 evra, budu na ulicama masovni kao što su nekada bili domaći „stojadini“, „jugići“ ili „puntići“ (zastava 10), ali to ni "Stelantisu" neće biti lako, i pored značajno manje cene „budžetskih“ elektromobila nego pre par godina.
Tu jak igrač može da bude i „Dačija“, sa svojim električnim „springom“ i cenom od 19.900 evra (bez subvencije), ali bi mnogo više muke moglo da zada sve veće prisustvo automobilskih marki iz Kine. Na Sajmu je od 46 brendova čak 20 bilo kineskih.

Ilustracija: 24sedam/GMŠ
Pogledaj galeriju

Ilustracija: 24sedam/GMŠ
Pogledaj galeriju

Ilustracija: 24sedam/GMŠ
Pogledaj galeriju

Ilustracija: 24sedam/GMŠ
Pogledaj galeriju

Ilustracija: 24sedam/GMŠ
Pogledaj galeriju

Ilustracija: 24sedam/GMŠ
Pogledaj galeriju

24sedam/Danilo Krša
Pogledaj galeriju

24sedam/Danilo Krša
Pogledaj galeriju

24sedam/Danilo Krša
Pogledaj galeriju

Ilustracija: 24sedam/GMŠ
Pogledaj galeriju

Ilustracija: 24sedam/GMŠ
Pogledaj galeriju

Ilustracija: 24sedam/GMŠ
Pogledaj galeriju

Ilustracija: 24sedam/GMŠ
Pogledaj galeriju

Ilustracija: 24sedam/GMŠ
Pogledaj galeriju

24sedam/Danilo Krša
Pogledaj galeriju

24sedam/Danilo Krša
Pogledaj galeriju

24sedam/Danilo Krša
Pogledaj galeriju

24sedam/Danilo Krša
Pogledaj galeriju
„Avantier commuter“, gradski autić sa petora vrata od 68 konja i dometom od 500 kilometara, koji je kao evropsku premijeru pokazala „GAMA Elektrocentar“, sa subvencijom košta manje od 15.000 evra.
To je daleko bliže prosečnom srpskom kupcu, nego takođe „normalan“ gradski auto koji bi mnogi voleli, ali teško da će za njega dati toliki novac – električni „reno 5“ čija cena počinje od 37.490 evra. A za te pare se već može kupiti ozbiljna mašina i za duže relacije – BYD-ov SUV „atto 3“, od 4,45 metara i 204 „konja“, a koji u osnovnoj varijanti košta 31.990 evra.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari