
Lučić: Telekom Srbija znatno uvećao prihode i profit, dolazak Euronews je čast
Dobra stategija se isplaćuje a projekat se medijskom kućom Evrope donosi dobrobit za sve, kaže prvi čovek Telekoma Srbije

Dobra razvojna strategija znatno je uvećala prihode i profit „Telekoma Srbije“ u 2020. godini a glavni pokretači finansijskih rezultata bili su multimedija sa uvećanjem od 22 odsto i internet gde je rezultat bio za 13 odsto veći, rekao je generalni direktor te kompanije Vladimir Lučić.
U intervjuu za današnji “Blic”, Lučić je najavio da očekuje da će trend rasta prihoda i profitabilnosti biti nastavljen i ove godine.
On je istakao da su akvizicije koje je „Telekom“ imao u proteklom periodu bile odličan poslovni potez.
– Konsolidovali smo tržište, preuzeli smo kompanije koje su već generisale profit, ostvarili značajne sinergijske efekte, a poziciju „Telekoma“ smo u Srbiji, BiH i Crnoj Gori napravili dominatnom – rekao je Lučić.
On je naveo da je u 2020. napravljen izuzetan rast broja korisnika interneta i multimedije.
– Broj korisnika je porastao za osam i 12 procenata, respektivno, i to kod svih članica Telekom Grupe – rekao je Lučić.
Naveo je da je kreditna zaduženost Telekoma u drugoj polovini 2020. godine smanjena, jer je deo transformisan uspešnim izdavanjem korporativnih obveznica.
Dodao je da je više od 80 posto kredita od velikih evropskih banaka, po povoljnim kamatama i uslovima.
Dodao je da postojeći trendovi pokazuju da će profit u 2021. godini biti preko 10 milijardi dinara a EBITDA daleko iznad 50 milijardi, i ocenio da to pokazuje da je Telekom izabrao odličan razvojni put.
Lučić je naveo da „Telekom“ ima ukupno preko 2,6 miliona internet i TV korisnika, a cilj je da imao samo TV korisnika preko dva miliona.
On je dodao da zahvaljujući razvoju može da tvrdi da će vrednost „Telekom Srbija“ već u 2022. godini dostići četiri milijarde evra.
Ponuda konkurenciji
Lučić je potvrdio da je on autor ideje da „Telekom“ svoju optiku treba da ponudi u veleprodaju, svojoj konkurenciji, što je rezultiralo saradnjom sa „Telenorom“, i ocenio da je neprijatno iznenađen medijskom ekspanzijom tog ugovora.

Profimedia
– Ugovor je napravljen po najboljoj evropskoj praksi. Logično je da svoju infrastrukturu izdamo drugom operateru i zarađujemo jer smo došli do 50 odsto tržišnog uticaja izgradnjom optičke mreže sa 700.000 priključaka – rekao je Lučić.
Na optužbe da je napravljen kartel, odgovorio je da se ne može biti vođa kartela ako se iznajmi infrastruktura direktnom konkurentu.
– Kablovski operateri su bili kartel jer se međusobno nisu napadali, a SBB kao najveći među njima, imao je ekskluzivno kanale kao što je Foks i odlučivali kome će da ih daju – rekao je Lučić.
Čast je raditi s Euronews-om
On je ocenio i da je medijskim navodima da iza „projekta Euronews“ stoji vlast – taj poslovni potez Telekom ispolitizovan.
Pročitajte još:
– Velika korporacija Euronews, prisutna u više od 160 zemalja, izabrala je nas za partnere. To je velika čast jer je reč o evropskom brendu i najjačem informativnom kanalu u Evropi koji delom finansira i EU – rekao je Lučić.
Dodao je da što se tiče uticaja vlasti preko „Telekoma“ na Euronews, to je nemoguće jer glavnog urednika bira centrala Euronews-a.
– Mi se uopšte ne mešamo u uređivačku politiku. Mislim da bi svi trebalo da budu zadovoljni što je takav brend došao u Srbiju – rekao je Lučić.
Govoreći o investicijama. Lučić je naglasio da će se nastaviti sa izgradnjom optičke mreže, biće poboljšan kvalitet mobilne telefonije, a biće uvedeni i novi digitalni servisi.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari