
Nemački automobilski sektor: Prelazak na e-mobilnost gasi 180.000 radnih mesta
Broj eliminisanih radnih mesta biće veći od broja zaposlenih koji će iz te industrije otići u penziju

U nemačkom automobilskom sektoru će u narednim godinama, zbog smanjenja proizvodnje motora sa unutrašnjim sagorevanjem, biti pogođeno oko 180.000 zaposlenih koji prave proizvode direktno ili indirektno vezane za benzinske i dizel motore, nalaz je studije instituta IFO.
Broj eliminisanih radnih mesta biće veći od broja zaposlenih koji će iz te industrije otići u penziju, pokazuje istraživanje sprovedeno u ime nemačke Asocijacije automobilske industrije (VDA), navodi se u saopštenju IFO instituta dostavljenom Tanjugu.
Pad od 13 odsto i pre korone
– Podaci o kretanjima u proizvodnji već nam pokazuju da su za električne automobile potrebni sasvim drugačiji delovi od motora sa unutrašnjim sagorevanjem. Međutim, ova transformacija tek treba da se ispolji u istoj meri kod broja zaposlenih – kaže Oliver Falk, direktor IFO-vog centra za industrijsku organizaciju i nove tehnologije.
Vrednost grupa proizvoda namenjenih automobilima s unutrašnjim sagorevanjem, a na koje direktno utiče tranzicija na elektromobilnost, već je pala za više od 22 milijarde evra, ili za 13 procenata između 2015. i 2019. godine. Broj zaposlenih koji ih proizvodi smanjen je za samo oko dva odsto, odnosno za 8.000 radnika.

Pexels/ Kaique Rocha
– Održavanje paralelnih proizvodnih struktura zahteva i dalje mnogo osoblja – objašnjava Falk.
On dodaje da promena broja zaposlenih neće biti u potpunosti ublažena penzionisanjem bejbi-bum generacije (rođeni posle Drugog svetskog rata).
– Budući da su kompanije već svesne toga, imaju priliku da blagovremeno preduzmu odgovarajuće mere, poput prekvalifikacije i daljeg usavršavanja – ističe Falk.
Stotine hiljada radnika
Institut iz Minhena procenjuje da će se oko 75.000 proizvodnih radnika u nemačkoj automobilskoj industriji penzionisati do 2025. godine, od kojih oko 39.000 trenutno radi direktno u proizvodnji vozila, a ostali u proizvodnji delova.
Međutim, ako do 2025. proizvodnja automobila s pogonom na unutrašnje sagorevanje opadne u meri koja se predviđa trenutnim propisima o emisijama, tada će prelazak na električne motore pogoditi najmanje 178.000 radnika koji direktno ili indirektno zavise od proizvodnje benzinskih i dizel motora. Od toga broja, njih 137.000 je direktno zaposleno u automobilskoj industriji.
Pročitajte još
Trenutno, u Nemačkoj ima najmanje 215.000 radnika koji proizvode proizvode za motore sa unutrašnjim sagorevanjem, od kojih je 165.000 zaposleno direktno u auto industriji. Prema rečima Klemensa Fuesta, predsednika IFO instituta„ prelazak na elektromobilnost je veliki izazov, posebno za dobavljače automobilske industrije, gde su dominantne srednje kompanije.
– Važno je zadržati visokokvalifikovana radna mesta u preostaloj proizvodnji motora sa unutrašnjim sagorevanjem i u električnim vozilima ne kočeći strukturne promene – poručuje Fuest.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari