
Raspisana nabavka: Na korak do početka gradnje Fruškogorskog koridora!
Ugovor o izgradnji Fruškogorskog koridora, od Novog Sada do Rume, čija je ukupna vrednost 606 miliona evra, potpisali su početkom oktobra Vlada Srbije i kine

Koridori Srbije raspisali su javnu nabavku usluge tehničke kontrole projektne dokumentacije za Fruškogorski koridor.
U tenderu se precizira da je reč o četiri deonice buduće brze saobraćajnice Novi Sad-Ruma, Petlja “Autoput E-75” – Paragovo, zatim deonica Paragovo – početak Obilaznice Rume, Petlja “Kać” – Petrovaradin (petlja “Autoput E-75”) i deonica početak Obilaznice Rume – Petlja “Ruma” (E-70).
Kako je objavila eKapija, vrednost kontrole projekta Fruškogorskog koridora procenjena je na 30 miliona dinara, bez PDV-a, dok je rok za podnošenje ponuda 9. mart.

Tuneli na Fruškogorskom koridoru; Foto: Printscreen/RTS
U tehničkim specifikacijama projekta u okviru tenderske dokumentacije navodi se da će Fruškogorski koridor imati četiri trake širine po 3,5 metara, ukupno 14 denivelisanih raskrsnica na sve četiri deonice, dva tunela – “Širine” (pešačko-biciklistički tunel) i “Iriške venac”, 42 mosta i 10 nadvožnjaka.
Predračunska vrednost izgradnje čitave saobraćajnice je 58,9 milijardi dinara, odnosno oko 500 miliona evra, a ovo je samo jedan od velikih infrastrukturnih projekata predviđenih za narednih nekoliko godina.
Najduži tunel u Srbiji
U okviru brze saobraćajnice biće izgrađen i tunel kroz Frušku goru od 3,5 kilometara, koji će biti najduži tunel u Srbiji, kao i još jedan most preko Dunava. Taj put se dalje nadovezuje na pravac Ruma – Šabac – Loznica, koji gradi azerbejdžanski “Azvirt”.
Takođe, nedavno je i Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine dao saglasnost na Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje prve deonice Fruškogorskog koridora, a zahtev za određivanje sadržaja i obima studije o proceni uticaja na životnu sredinu Putevi Srbije podneli su i za drugu deonicu.
Ugovor o izgradnji Fruškogorskog koridora, od Novog Sada do Rume, čija je ukupna vrednost 606 miliona evra, potpisali su početkom oktobra Vlada Srbije i kineska kompanija CRBC. Ugovor su potpisali ministarka Zorana Mihajlović i direktor kompanije Džan Sjao Jen.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić. najavio je tada da će put biti gotov do marta 2024. godine. Ova brza saobraćajnica nadovezaće se na auto-put Ruma – Šabac koji se gradi, kao i brzu saobraćajnicu od Šapca do Loznice.
Pročitajte još
– To je oko 125 kilometara gde ćete moći za sat vremena da stignete od Loznice do Novog Sada. Niko nije ranije verovao da je to moguće – naglasio je Vučić.
Prema rečima direktora CRBC Džan Fan Jena, CRBC će se truditi da u ugovorenom roku i kvalitetno završi projekat.
– CRBC je prva kineska kompanija koja je došla na tržište Srbije i voljni smo da radimo još više sa domaćim kompanijama, tako da želimo da poboljšamo i našu kompaniju, ali time i lokalne srpske kompanije. Nadam se da će još više kineskih kompanija doći u Srbiju da ovde radi – rekao je Džan Fan Jen.
Fruškogorski koridor će imati četiri kolovozne trake širine po tri i po metra. Neće imati zaustavne trake, kao što je to na auto-putu, zbog čega se i vodi kao brza saobraćajnica.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari