
Dosta im je: Adidas prodaje brend Ribok
Nemački proizvođač sportske opreme Adidas planira da proda ili izdvoji iz kompanije svoj manje uspešan brend Ribok

Nakon petnaest godina kako je evropski gigant kupio tu američku robnu marku, u želji da konkuriše moćnom rivalu „Najkiju“, kompanija je odlučila da započne proces izlaska iz „Riboka“.
– “Ribok” i “Adidas” će moći znatno bolje da ostvare svoj potencijal rasta kao nezavisne firme jedna od druge – ocenio je u saopštenju glavni izvršni direktor Kasper Rorsted.
Proces je petogodišnji, a formalno će biti predstavljen 10. marta, kada će biti objavljeni i poslovni rezultate za 2020, prenosi CNBC.
U bankarskim izvorima procenjuju da bi vrednost Riboka mogla da iznosi oko milijardu evra.
„Adidas“ je kupio „Ribok“, sa sedištem u Bostonu, 2006 godine za 3,8 milijardi dolara, ali su njegovi slabi poslovni rezultati doveli do stalnih zahteva investitora da se otarasi tog brenda.
Pročitajte još:
U međuvremenu, „Adidas“ je uspeo da svojim osnovnim brendom nagrize dominaciju „Najkija“ u SAD, uz pomoć partnerstva sa slavnim ličnostima poput Kanje Vesta, Bijonse i Farela Vilijamsa.
Rorsted je 2016. godine, kada je preuzeo funkciju generalnog direktora, pokrenuo plan za revitalizaciju „Riboka“ koji je pomogao da brend postane ponovo profitabilan, ali su njegove performanse i dalje zaostajale za osnovnom „Adidasovom“ robnom markom, a nakon toga je stigao udar pandemije kovid-19.
„Ribokova“ neto prodaja je pala za 7,0 posto u trećem kvartalu 2020. na 403 miliona evra, nakon pada od od čak 44 procenta u prethodnom tromesečju.
„Adidas“ je 2019. godine otpisao gotovo polovinu „Ribokove“ knjigovodstvene vrednosti u odnosu na godinu ranije, na 842 miliona evra.
Instaliraje našu iOS ili Android aplikaciju – 24sedam.rs
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari