
Vujović: Ulaganje u eko-mobilnost jedan od ključnih zadataka Vlade
Ministarka ekologije je rekla da sada lokalne samouprave treba da planiraju svoje potrebe za infrastrukturom koja će podržati eko-mobilnost

Eko-mobilnost je jedan od načina da se borimo za čistiji vazduh i jedna od temeljnih tačaka Zelene agende Vlade Srbije, izjavila je danas na otvaranju dvodnevne manifestacije “Eko-mobilnost” ministarka zaštite životne sredine Irena Vujović.
– Mi smo na početku, ali je eko-mobilnost jedana od temeljnih tačaka Zelene agende. Vlada je pokazala da želi da brine o aerozagađenju, i to ne samo kroz subvencije građanima od 120 miliona dinara za kupovinu eko-vozila. Bilo je mnogo skepse, ali kada smo sakupili 300 zahteva, videli smo da je naša ideja dobra i zato smo obezbedili još sredstava za tu namenu – istakla je Vujovićeva učestvujući na panelu o uticaju vozila na životnu sredinu.
Pročitajte još:
Ona je precizirala da je Ministarstvo zbog interesovanja građana obezbedilo još 10 miliona dinara za podršku kupovini hibridnih i elektriličnih vozila i obećala da će i sledeće godine ona biti subvencionisana.

TANJUG/ JADRANKA ILIC/ nr
– Prošle godine je potrošeno svega 30 odsto sredstava za pomoći pri kupovini hibridnih i elektro vozila, a ove godine su sva sredstva bila potrošena već početkom trećeg kvartala. Zato smo obezbedili još 10 miliona, a nadam se da će sledeće godine biti više novca za tu namenu nego ove, uz ubrzavanje procedure dobijanja tih sredstava – rekla je ministarka.
Vujovićeva je iznela podatak da je saobraćaj drugi po veličini zagađivač azotnim oksidima i zahvalila uvoznicima ekoloških vozila što pomažu promovisanje zaštite životne sredine.
Ministarka ekologije je rekla da sada lokalne samouprave treba da planiraju svoje potrebe za infrastrukturom koja će podržati eko-mobilnost.

TANJUG/ JADRANKA ILIC/ nr
Predstavnica “Delta auta” Aleksandra Ðurđević ocenila je da je subvencionisanje vrlo pozitivan prvi korak, a da sada treba mnogo da se radi na izgradnji infrastrukture.
– Veliki problem zagađenja je masovni uvoz vozila starijih od 10 godina. Po tome smo na začelju Evrope, jer je prošle godine uvezeno preko 130.000 vozila sa evro 3 motorima, što znači da kod nas završavaju vozila kojih se drugi oslobađaju – naglasila je Ðurđevićeva.

TANJUG/ JADRANKA ILIC/ nr
Ona je upozorila da će do 2030. godine proizvođači potpuno preći na električna vozila i izrazila nadu da će se uz pomoć države stvoriti ambijent da se promoviše taj novi koncept mobilnosti.
Ministarka Vujović je ocenila da je za rešavanje problema vozila sa evro 3 motorima potrebno vreme i da će o tome morati da se pita struka.
Predstavnik “Tojote” Robert Lukić rekao je da ta marka u Srbiji godišnje proda više od 2.000 vozila, od čega je nekoliko stotina hibridnih.
– Subvencije pomažu, jer 60 odsto njih kupuje zato što zaista to žele, a ostali prelome zbog subvencije – rekao je Lukić.

TANJUG/ JADRANKA ILIC/ nr
On je skrenuo pažnju na to da bi ukoliko bi sada zamenili vozni park u Evropi električnim vozilima trebalo obezbediti dva puta više struje.
– Treba da se dogovorimo s državom kako da pojednostavimo procedure uvoza vozila kako bi se olakšala kupovina – predložio je Lukić.
Direktorka kompanije “Enel” koja proizvodi baterije Olivera Zlatić skrenula je pažnju na nedostatak punjača za elektrovozila i Srbiji.
Pročitajte još:
Ona smatra da bi benzinske pumpe, hoteli i restorani trebalo da prepoznaju svoj interes u postavljanju punjača, čime bi privukli goste iz inostranstva.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari