
Otkrivamo gde se najviše greši na maturskom ispitu iz matematike: Osmaci, obratite pažnju, ovo su ti zadaci!
I pored toga što je gradivo savladano, uvek postoje greške na koje se retko skreće pažnja

Proba završnog ispita iz matematike za male maturante održaće se sutra, a iako do pravog testa ima još vremena, mnogi učenici već se uveliko spremaju za ovaj ispit.
Nastavnici sa kojima smo razgovarali kažu da je najvažnije savladati gradivo, ali i pored toga, na samom testu se dešavaju greške na koje se retko skreće pažnja, a mogu dovesti do toga da učenici zadatke urade netačno čak i kada znaju odgovore.
Nastavnica matematike Tamara Branković već duže vreme bavi se i pripremom učenika za završni ispit, a za 24sedam izdvojila je najčešće "zamke" na testu koje mogu da pokvare finalni rezultat.
- Prvo što se uočava kod priprema za završni ispit jeste nepažnja kod čitanja zadataka. Ako postoji više odgovora i ako je naglašeno da se zaokruže slova, može se desiti da učenici zaokruže samo jedno slovo. To je osnovna i prva greška - objašnjava nastavnica, i dodaje da se slična greška dešava i kada postoji jedan tačan odgovor a učenici zaokruže više odgovora.
Pročitajte još:
Druga greška koja je česta je medijana.
- To su određeni brojevi koji su poređani u nekom nizu i prosto treba da odredimo medijanu tih brojeva. Ono što je najčešća greška jeste da deca ne poređaju pravilno niz brojeva od najmanjeg ka najvećem. To se dešava poslednje dve-tri godine - kaže nastavnica.
Dodaje da je treća stvar kod koje učenici greše procenat.
ATA Images
- Iako se sa procentom svakodnevno susrećemo, ono što zadaje veliki problem maturantima je određivanje tog procenta. Ili odrede deo koji je snižen, a ne odrede pravu osnovu tog procenta - kaže nastavnica.
Brankovićeva dodaje da je geometrija uvek bila i jeste problem učenicima.
- Dešava se da učenici, iako znaju da treba da upotrebe neku formulu, zapravo ne znaju odakle da krenu sa rešavanjem zadatka. Dakle, znaju formule ali ne znaju kako da ih upotrebe - objasnila je ona.
Nastavnica napominje i da trema ume da bude presudna u čitavoj priči.
- Ja svojim đacima govorim da budu sigurni u sebe pre svega. Jer svakako imaju dovoljno vremena da taj test pređu čak i dva puta. Ali i da provere to rešenje koje su dobili. Za poslednja tri zadatka važi da su najteži, ali oni uvek mogu i to da provere. Ako im ne ide nešto, savetujem da taj zadatak ostave za kraj i ponovo ga reše - naglasila je ona.
Inače, Novosadski kulturno-obrazovni krug objavio je na svom portalu neke od zadataka koji čestu umeju da zbune učenike kod polaganja završnog ispita.
Prenosimo deo teksta u kome su skrenuli pažnju na greške koje se dešavaju.
24sedam
NETAČNO!
Koren iz dva plus koren iz 3 nije isto što i koren iz dva plus tri.
Ukoliko imamo sledeći zapis:
24sedam
TAČNO!
Koren iz dva puta koren iz tri jeste 6.
Greška broj 2
24sedam
NETAČNO!
Prilikom računanja, učenici često NE promene znak.
24sedam
TAČNO!
Greška broj 3
24sedam
NETAČNO!
Prilikom rešavanja ovakvih tipova zadataka, učenici najviše greše tako što izostavljaju zagradu koja menja znak kod drugog izraza.
24sedam
TAČNO!
Greška broj 4
24sedam
Nije pravilno kratiti x sa x, kao ni 3 sa 3.
24sedam
NETAČNO!
Potrebno je da ovaj izraz razložimo na proste činioce.
24sedam
Sada možemo kratiti.
24sedam
Konačno rešenje:
24sedam
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari