
Šine - ekonomičnije i kapacitivnije rešenje za gradski prevoz: Tramvaji su svetlo na kraju tunela za saobraćaj u Beogradu
Jedini problemi su skupa infrastruktura i nabavka vozila, ali životni vek tramvaja je dug. Setite se kada su Švajcarci Beogradu posle bombardovanja poklonili

Tramvaji i trolejbusi u skorijoj budućnosti mogu postati dominantno prevozno sredstvo u Beogradu, jer Grad planira da do 2033. godine nabavi ukupno 284 vozila, a prema rečima stručnjaka za bezbednost saobraćaja Milana Vujanića, šinski sistem je izrazito dobro rešenje jer poseduje visoki kapacitet i ekonomski je isplativ.
Delegacija Beograda je u poseti Moskvi obišla kompaniju “PC Transport systems”, gde se upoznala sa tehnologijom i iskustvima koje ruska strana može ponuditi u proširenju šinskog saobraćaja.

Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović
Prilikom posete, predsednik Skupštine grada Nikola Nikodijević izjavio je da Beograd planira nabavku 130 tramvajskih i 154 trolejbuskih vozila do 2033. godine, kao i da će u skorijoj budućnosti u prestonici dominirati šinski sistem.
Takođe, strategijom razvoja javnog linijskog transporta putnika i Planom generalne regulacije šinskih sistema planirano je proširenje beogradske tramvajske mreže od 41,3 kilometra (31 kilometar do 2033), kao i izgradnja četiri nova tramvajska depoa.

Milan Vujanić Printscreen/TV KCN
Da su tramvaji svetlo na kraju tunela za saobraćaj u Beogradu, kako ekološki, tako i ekonomski gledano, tvrdi i stručnjak Milan Vujanić, koji je za 24sedam podvukao da je šinski prevoz izrazito dobro rešenje.
– Visokog je kapaciteta, ali je i ekonomski i ekološki isplativ. U jednom autobusu može stati 180 putnika, dok samo jedna tramvajska kola primaju isti toliki broj građana. Takođe, brže je prevozno sredstvo od autobusa, jer tramvaji idu i do 60 kilometara na čas – kaže Vujanić.
Pročitajte još
Stručnjak za bezbednost saobraćaja kaže da je tramvaj vrhunsko prevozno sredstvo u gradovima u kojima ne postoji metro.
– Jedini problemi su skupa infrastruktura i nabavka vozila, ali životni vek tramvaja je dug. Setite se kada su Švajcarci Beogradu posle bombardovanja poklonili svoja stara vozila. Ona su i dan-danas u odličnom voznom stanju – podseća naš sagovornik.
Vujanić zaključuje da je šinski sistem prevoza bolje, modernije i kapacitivnije rešenje za Beograd.
Prednosti tramvaja
Kada je reč o ekologiji, tramvaj ne emituje izduvne gasove, pošto za svoje kretanje koristi električnu energiju. Takođe, održavanje je jednostavnije i remont je brži.
Ovo prevozno sredstvo je pristupačnije, jer se stanice nalaze na površini, za razliku od onih pod zemljom.
Tramvaj poseduje i ekonomsku prednost, pošto su vozila izdržljiva, te infrastruktura traje i do 50 godina.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari