
Srbija više nije najveći izvoznik smrznute maline, već…
Zemlju sa istoka Evrope ni rat nije sprečio da pretekne i Srbiju i Poljsku u izvozu smrznutog voća

Ukrajina je u poslednje tri godine ostvarila izuzetno impresivan napredak na globalnom tržištu zamrznute maline, postavši novi lider ne samo u Evropi već i širom sveta.
U 2024. godini, Ukrajina je prešla Poljsku i Srbiju, zemlje koje su tradicionalno dominirale tržištem, čime je stvorena nova slika na tržištu malina, piše Poljoprivrednik.net.
Iako je Ukrajina pre samo deceniju bila marginalni igrač u ovoj industriji, danas je postala ključni izvoznik, sa ogromnim rastom u poslednje tri godine - čak 34%.
U 2024. godini, izvoz Ukrajine dostigao je rekordnih 65.000 tona, čime je nadmašila Srbiju i njenih 63.000 tona na koliko je stagnirala u neto izvozu (izvoz minus uvoz). U isto vreme, Poljska je doživela pad izvoza za 24%, sa svega 16.000 tona u prošloj godini, piše East Fruit.
Pročitajte još:
S obzirom na to da Ukrajina nastavlja da razvija svoju infrastrukturu i povećava kapacitet proizvodnje, predviđa se da će u 2025. godini potpuno prestići Srbiju i po bruto izvozu.
Gledajući trenutne trendove, Ukrajina bi mogla postati nezadrživi lider u industriji malina na globalnom nivou.
Za Ukrajinu je ključni faktor njenog uspeha veća produktivnost, bolji uslovi za proizvodnju i širenje tržišta. Ukrajinski poljoprivrednici su u poslednjih nekoliko godina prepoznali značaj malina kao visoko profitabilne kulture i investirali u modernizaciju svojih farmi i tehnološki napredak. Takođe, poboljšan je kvalitet malina, što joj je omogućilo da osvoji nova tržišta, kao što su zemlje Evropske unije, Rusija, a i dalja tržišta u Aziji.
Uz to, Ukrajina je postigla uspeh i zahvaljujući boljoj logistici i organizaciji izvoza. Povećanjem kapaciteta za zamrzavanje i pakovanje malina, Ukrajina je uspela da se izbori za svoje mesto na globalnom tržištu i zadovolji zahtevne standarde potrošača.
Srbija i Poljska moraju da reše izazove u vezi sa tržištem rada, cenama i konkurencijom, i da se prilagode novim zahtevima tržišta, ako žele da ostanu konkurentne u ovoj brzo rastućoj industriji. U Srbiji je veliki problem i korišćenje nesertifikovanog sadnog materijala, koji daje problematičan kvalitet.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari