
Kupujete polovnu robu onlajn? Evo šta vam niko ne kaže!
Sve više evropskih potrošača kupuje polovnu robu preko onlajn prodavnica

Živimo u vreme društvenih mreža i interneta,i čini s da je postalo normalno da sve naručujemo onlajn ili preko dostava ,od namirnica iz marketa do dečijih stvari.Primećen je veliki porast evropskih potrošača koji uzimaju i kupuju polovnu robu preko sve popularnijih onlajn prodavnica.
Frapantan je podatak i izveštaj Evropske komije da velika većina onlajn trgovaca ne mari za zakone koji se odnose na zaštitu njihovih potrošača i vernih mušterija.
Evropska komisija i organi za zaštitu potrošača iz 25 zemalja EU,Islanda Norveške pokrenuli su svebuhvatnu inspekciju.
Tokom pregleda 356 onlajn trgovaca koji prodaju polovnu robu, otkriveno je da više od polovine njih, tačnije 52 odsto, ne poštuje evropske zakone o zaštiti potrošača. Jedan od najvećih problema je nedostatak informacija – čak 40 odsto trgovaca nije jasno naznačilo kupcima svoje pravo da odustanu od kupovine, odnosno mogućnost povrata proizvoda u roku od 14 dana bez dodatnih troškova i objašnjenja.

Još alarmantnije informacije se odnose na garancije i prava potrošača u slučaju reklamacija. Skoro 45 odsto ispitanih trgovaca nije transparentno informisalo kupce o svom pravu na povraćaj neispravne robe, dok 57 odsto nije poštovalo minimalnu jednogodišnju zakonsku garanciju za polovne proizvode.
Ekologija u svrhu marketinga
Takođe, 34 odsto onlajn trgovaca koristilo je ekološke tvrdnje u marketinške svrhe, ali bez ikakvih stvarnih dokaza – 20 odsto takvih tvrdnji je bilo neosnovano, dok je 28 odsto ocenjeno kao obmanjujuće ili nepoštene prakse.
Evropska komisija kaže da je zaštita potrošača i pružanje jasnih informacija o trajnosti i popravljivosti proizvoda prioritet. Zbog nepravilnosti, čak 185 trgovaca je upućeno na dalju istragu, ali se još ne zna kakve će sankcije uslediti.
S druge strane, popularnost prodavnica rabljene odjeće u Hrvatskoj je u stalnom porastu, a takva prodajna mjesta niču širom zemlje. Odeća u polovnih prodavnicama najčešće dolazi iz zemalja Evropske unije, poput Nemačke, Holandije i Švajcarske, a veliki deo robe prolazi kroz distributivne centre u Slovačkoj. U zavisnosti od sezone, zimska odeća stiže iz skandinavskih zemalja, dok letnja uglavnom dolazi iz Italije.
Doći će do vrtoglave vrednosti
Iako su prodavnice polovne odeće sve popularnije, pitanje prava potrošača u ovom segmentu gotovo je potpuno zanemareno. Prema najnovijem izveštaju ThreadUp-a, onlajn platforme specijalizovane za prodaju polovne odeće, predviđa se da će globalno tržište polovne odeće dostići vrednost od 350 milijardi dolara do 2027. godine, navodi Business Insider.
Zanimljivo je da su nekada kvalitetnu odeću sve češće poklanjali prodavnicama polovne robe, a danas sve više vole da je preprodaju kako bi zaradili.
Generacija Z je značajno promenila način na koji društvo gleda na kupovinu polovnih odeće, čineći kupovinu iz druge ruke delom popularne kulture. Dok su milenijalci u mladosti preferirali uniformne modne trendove i novu odeću, pripadnici generacije Z naglašavaju autentičnost i održivost.
Bonus video:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari