
Koliko je Srbiji bitan Beogradski sajam: Dinar na sajmu 2,5 dinara u ekonomiji
Beogradski sajam će prema procenama tekuću poslovnu godinu završiti sa čak 60 organizovanih manifestacija, što bi bio apsolutni rekord

Svojim poslovnim rezultatima, „Beogradski sajam“ je uveliko na putu da se vrati na pozicije od pre pandemije i aktuelnih geopolitičkih previranja. Tekuću poslovnu godinu biu mogao da završi sa čak 60 organizovanih manifestacija, što je apsolutni rekord u istoriji ove ugledne institucije, saopštio je podatke „Beogradski sajam“ povodom obeležavanja Svetskog dana sajamske industrije (GED) 7. juna.
- Kako ističu iz Globalne asocijacije sajamske industrije UFI, događaji Beogradskog sajma privukli su u pretkriznoj godini gotovo 100.000 domaćih i stranih gostiju, koji su zajedno ostvarili potrošnju od blizu 1,5 milijarde dinara - navodi se u saopštenju.
A, prema istraživanju Ekonomskog instituta, svaki dinar zarađen pod kupolama Beogradskog sajma u ekonomiji dalje uvećavan za gotovo 2,5 puta, a na nivou kompanije, kao izolovanog privrednog društva, i preko devet puta.
Takođe, svaki zaposleni je zbog sajamske aktivnosti proizvodio u ekonomiji, bilo indirektno ili indukovano, još jedno radno mesto, a u slučaju izolovanog preduzeća „Beogradski sajam“ - približno čak 11 radnih mesta.
Pročitajte još:
Nezamenljiv biznis kontakt "licem u lice"
Iz „Beogradskog sajma“ podsećaju da su sajmovi kao događaji instrumenti za tržište dobara i usluga, posebno za mala i srednja preduzeća.
- Sajmovi privlače odlične investicije, uticajne ljude na tržištu, koji troše više, razgovaraju sa više ljudi i preporučuju više brendova, oni su medij „licem u lice“, koji dodaje jedinstveni „ljudski element“ od ključnog značaja za izgradnju poslovnih kontakata. Predstavljaju mesta za razmenu znanja i saradnju, što dovodi do stvaranja ideja i projekata, koji mogu bitno uticati na tržišne sektore, a imaju i ozbiljan potencijal da pomognu u razvoju novih industrija - da podržavaju razvoj trgovine i instrument su internacionalizacije. Takođe, podržavaju i pospešuju rast produktivnosti, stvaraju nova radna mesta, kako u okviru izložbene industrije, tako i u pratećim aktivnostima kao što je turizam. Sajmovi podstiču ekonomski i infrastrukturni razvoj - navodi se u saopštenju.
Svetski dan sajamske industrije (GED) ima za cilj da istakne često i nemerljive pozitivne ekonomske, društvene i kulturne efekte koje sajamske manifestacije donose lokalnim zajednicama i globalnoj privredi, razmeni ideja, iskustava i inovacija u svim oblastima života važnim za društvo i privredu u celini.
Prema podacima UFI za prethodnu godinu, sa preko 493 milijarde evra poslovne prodaje za učesnike, oko 50.000 izložbi imalo je neverovatan uticaj na globalnu ekonomiju. Pored toga, troškovi posetilaca i izlagača “napravili” su više od 299 milijardi evra kako za lanac vrednosti izložbene industrije (organizatori, mesta i pružaoci
usluga) tako i za aktivnosti u vezi sa turizmom (smeštaj, hrana i putovanja).
Doprinos sajamskih manifestacija globalnom BDP-u prelazi 179 milijardi evra. Direktno i indirektno izložbama je podržano 3,4 miliona ukupnih radnih mesta.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari