
EURO i Olimpijada će oporaviti i globalno tržište piva, pre svega vodeće – Kineze
Analitičari očekuju oporavak kineskog tržišta piva, kao najvećeg u svetu ali i najveće pivare najavljuju bolje rezultate

U Kini, najvećem svetskom proizvođaču i potrošaču piva, oporaviće se potrošnja u drugoj polovini ove godine, a zahvaljujući sportskim događajima, podići će se i potražnja za premijum markama i oporaviti marže pivara.
„CGS Internešenel“ očekuje oporavak potrošnje piva u drugom delu godine nakon procenjenog pada količina u prvoj polovini godine u poređenju s 2023. godinom, prenosi Seebiz.
Očekuje se da će sportski događaji kao što su upravo završeni fudbalski EURO 2024. i Kopa Amerikana kao i predstojeće Olimpijske igre u Parizu, zajedno s toplijim vremenom, povećati potražnju za ovim pićem.
Analitičari „CGS-a“, Lei Jang i Sun Fejfej istakli su u izveštaju objavljenom prošlog meseca da se očekuje da će prodaja vrhunskih pivskih proizvoda veća od očekivane u kanalima za ugostiteljstvo i zabavu podići sektor.
Pročitajte još:
Ukazujući na EURO 2024., kineska internetska baza podataka „Kičača“ (QiChaCha) primetila je da su barovi i trgovine ukrašeni robom Evropskog kupa i da nude jela sa temom sporta kako bi zaradili na fudbalskoj pomami.
– Tržište piva pokazalo je jasan trend rasta, a glavni brendovi piva takmiče se u lansiranju proizvoda i usluga koji odgovaraju potrošnji zasnovanoj na sportskom scenariju. Evropsko prvenstvo pokreće pivsku ekonomiju – rekla je kompanija, dodajući da je kineska industrija piva pokazala jasan trend prema vrhunskim ponudama.
Zanimljiviji događaji, bolje pivo
Očekuje se da će trend favorizovanja piva više klase povećati marže za pivovare, dodatno potpomognute nižim cenama ječma koje smanjuju troškove, rekli su Sun i Lei.
Citirali su podatke kineske carinske agencije i vlastito istraživanje, pokazujući da je prosečna uvezena cena ječma pala za 30% na godišnjem nivou od januara do aprila na 273 dolara po toni.
– Očekujemo da će se ovaj trend nastaviti tijekom cele godine – rekli su.
Takođe, očekuju da će kineska industrija piva nastaviti da imakoristi od nadogradnje miksa proizvoda, osim nižih cena ječma i cena materijala za pakovanje u 2024.
Kina nije jedina koja vidi ovaj oporavak. U maju je Rojtersov izveštaj istakao da će globalne pivare ove godine prodati više piva nakon nekoliko kvartala pada.
Tamo se navodi je „Hajneken“, druga najveća pivara na svetu, izvestila o svom prvom tromesečnom rastu količina u u prvom kvartalu 2024, prvom u više od godinu dana. Rival „Karlsberg“ takođe je izvestio o većim količinama u istom razdoblju nakon nekoliko kvartala pada.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari