aktuelno

Vesić: Brza saobraćajnica Šabac-Loznica ulazi u završnu fazu, otvaranje do kraja godine!

15.08.2024

10:23 >> 10:25

0

Ova saobraćajnica deo većeg infrastrukturnog projekta Novi Sad-Ruma-Šabac-Loznica

Vesić: Brza saobraćajnica Šabac-Loznica ulazi u završnu fazu, otvaranje do kraja godine!
Goran Vesić - Copyright ATAImages/ Antonio Ahel

Brza saobraćajnica Šabac-Loznica biće završena i puštena u saobraćaj do kraja godine, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, navodeći da je završeno oko 80 odsto radova na izgradnji ove saobraćajnice duge oko 55 kilometara.

U razgovoru za "Večernje novosti", Vesić je rekao da je kompletna brza saobraćajnica od Rume do Loznice duga 78,5 kilometara, te da je njen prvi deo, od Rume do Šapca, otvoren 14. oktobra prošle godine, prema saopštenju resornog ministarstva.

“Radovi su započeli 19. juna 2020. godine i biće završeni krajem ove godine, a izvodi ih kompanija Azvirt. Kada je reč o deonici Slepčević-Badovinci, ona je duga 15,3 kilometra, a vrednost radova iznosi 87,2 miliona evra. Rok za završetak te deonice je kraj 2026. godine,” rekao je Vesić.

Podsetio je da je ova saobraćajnica deo većeg infrastrukturnog projekta Novi Sad-Ruma-Šabac-Loznica.

“Kada bude završena, od Šapca do Loznice stizaće se za oko 30 minuta, a od Loznice do Beograda putovaće se oko 75 minuta komfornim, modernim putem. Od 2026. godine, kada završimo i Fruškogorski koridor, od Loznice do Novog Sada stizaće se za oko sat vremena. To je do sada bio samo san. Spajamo Srem sa Zapadnom Srbijom i Podrinje sa Beogradom,” istakao je Vesić.

Dodao je da se, pored toga, gradi i brza saobraćajnica Slepčević-Badovinci, koja neće biti gotova do kraja ove godine, ali će, kada bude završena, sa još jednim mostom kod Pavlovića ćuprije, omogućiti bolju vezu sa Semberijom, odnosno Bijeljinom i Republikom Srpskom.

Ministar je takođe naglasio da, nakon što do kraja godine bude otvorena deonica Šabac-Loznica, sledi izgradnja produžetka tog puta do Malog Zvornika, dugog oko 20 kilometara.

“Za to ćemo novac zatražiti od Evropske unije, a verujem da možemo da ga dobijemo. U skladu sa najavama predsednika Vučića, osim brzog puta do Malog Zvornika, obnovićemo i krak železničke pruge od Šapca, preko Loznice i Malog Zvornika, ka Republici Srpskoj i Bosni i Hercegovini,” naveo je Vesić.

Kada je reč o naplati putarine na ovoj deonici, Vesić je istakao da će se od naredne godine putarina naplaćivati i na brzim saobraćajnicama u zemlji, te da visina putarine neće biti kao na auto-putevima.

“Taj novac se koristi za održavanje naših puteva, kojima iz godine u godinu prolazi sve više vozila. Baš zato što ćemo od naredne godine početi da naplaćujemo putarinu i na brzim saobraćajnicama, ali i na pojedinim magistralnim putevima za kamione teže od 7,5 tona, Vlada Srbije će do kraja godine osnovati posebno preduzeće za naplatu putarine,” objasnio je Vesić.

Dodao je da će se naredne godine konačno ostvariti namera da se stane na put teretnjacima koji uništavaju magistralne puteve.

“Na pojedinim magistralnim putevima za kamione teže od 7,5 tona, plaćaće se putarina, a Vlada Srbije će do kraja godine osnovati posebno preduzeće za naplatu putarine,” zaključio je Vesić.

Bonus video 

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike