
Tender za kontrolu „papira“: Napreduju radovi na auto-putu preko Zrenjanina
Koridori Srbije raspisali su tender za usluge tehničke kontrole projektne dokumentacije za izgradnju dela auto-puta Beograd - Zrenjanin - Novi Sad

„Koridori Srbije“ će na tenderu za koji se prijava okončava 2. septembra dobiti firmu koja će obaviti tehničku kontrolu projektne dokumentacije za izgradnju auto-puta Beograd - Zrenjanin - Novi Sad, na Deonica 1 od Borče do Zrenjanina.
Procenjena vrednost javne nabavke je 135 miliona dinara, bez PDV-a, a prema dokumentaciji objavljenoj na Portalu javnih nabavki, tehnička kontrola obuhvata projektnu dokumentaciju za pet faza izgradnje, uključujući i mostove preko reka Tamiš i Begej.
Procenjena vrednost izgradnje deonice od Borče do Zrenjanina iznosi 80.358.537.957 dinara, bez PDV-a (oko 687 miliona evra).
Izgradnja ovog auto-puta, ukupne dužine 103 kilometra, napreduje prema planu. Projekat je podeljen na dve deonice: Beograd - Zrenjanin i Zrenjanin - Novi Sad. Postavljeni su temelji za nekoliko ključnih mostova, uključujući dva preko reke Tamiš, jedan preko Tise i jedan preko Begeja. Očekuje se da će kompletna infrastruktura značajno poboljšati povezanost i ubrzati saobraćaj u regionu, sa projektovanom brzinom od 130 km/h.
Pročitajte još:
Finansijski okvir projekta je postavljen, a procenjuje se da će ukupni troškovi izgradnje premašiti 600 miliona evra. Vlada Srbije je ovaj projekat prepoznala kao projekat od posebnog značaja, a radovi su povereni kineskoj kompaniji "China Shandong International Economic and Technical Cooperation Group".
Završetak izgradnje auto-puta Beograd - Zrenjanin -Novi Sad planiran je za kraj 2026. godine.
„Vojvođanska potkovica“
Putni pravac od Beograda (Ovča) ka Zrenjaninu i Novom Sadu predstavlja krak primarne mreže puteva Srbije, sa ciljem da ubrza i učini efikasnijim postojeće daljinske tokove na magistralnom pravcu od Beograda ka Zrenjaninu i Novom Sadu. Koridor "Vojvođansko P" (Vojvođanska potkovica) biće ključna veza na pravcu sever-jug, povezujući Vojvodinu i Beograd sa centralnim i severnim delovima zemlje.
Nastavak ovog državnog puta, severno od Zrenjanina ka Kikindi i zapadno ka Novom Sadu, predstavlja važnu vezu ka Mađarskoj preko međunarodnog puta E-75.
Izgradnjom ove saobraćajnice, stanovnici Zrenjanina i okolnih mesta će se brže uključivati na Koridor 10, a procenjuje se da će se od Novog Sada do Zrenjanina stizati za oko 25 minuta.
Negde truba, a negde detelina
Nova trasa autoputa na nekoliko mesta ukršta se sa postojećom putnom mrežom, odnosno lokalnim, atarskim i državnim putevima. Sva ukrštanja su rešena van nivoa nadvožnjacima ili podvožnjacima (propustima). Tipovi mostovskih konstrukcija i elementi poprečnog profila na njima (geometrijski profil) određivani su u skladu sa rangom saobraćajnica. Projektnim rešenjem denivelisane raskrsnice su projektovane u skladu sa rangom ukrsnih pravaca, odnosno izabrane su denivelisane raskrsnice tipa "truba", kao najjednostavniji oblik priključka sa funkcionalnim nivoom raskrsnice "C", dok je u Ovči predviđena modifikovana „detelina“.
Približna dužina koridora je 110 kilometara, a planirano je da saobraćajnica ima nekoliko petlji na teritoriji četiri grada i opštine. Auto-put će počinjati od petlje "Ovča" na severnoj tangenti obilaznice oko Beograda, a završavaće se u zoni administrativnog područja Grada Novog Sada (naplatna stanica).
Koridor auto-puta posmatra se kroz dve deonice: Beograd - Zrenjanin (deonica 1) i Zrenjanin - Novi Sad (deonica 2).
U odnosu na Grad Zrenjanin, ovaj koridor predstavlja značajan ulazno-izlazni pravac kojim će se, pored intenzivnog tranzitnog i teretnog saobraćaja, odvijati i putnički saobraćaj, jer veliki deo naselja na toj deonici gravitira ka Zrenjaninu. Na deonici 2, od Novog Sada do Zrenjanina, državni put već prolazi van naseljenih mesta, ali će se izgradnjom autoputskog profila postići veći kvalitet i bezbednost saobraćaja.
Projekat podrazumeva izgradnju kompletnog profila autoputa između beogradskog naselja Ovča i Zrenjanina (deonica 1) i između Zrenjanina i Novog Sada (deonica 2), sa svim putnim objektima i denivelisanim raskrsnicama, kao i oko 5,5 kilometara brze saobraćajnice u zoni Novog Sada.
Osim toga, planirana je i rehabilitacija, modernizacija i dogradnja postojeće mreže državnih puteva prvog i drugog reda u zoni koridora, koji će povezati naselja od Borče do Zrenjanina, a zatim će trasa od Zrenjanina do Novog Sada prolaziti pretežno kroz ravničarsko (obradivo) zemljište.
Na trasi novog auto-puta, od petlje "Borča" do petlje "Novi Sad – Istok", gradiće se 12 petlji, dva mosta preko reke Tamiš, jedan preko reke Tisa, i nadvožnjak preko železničke pruge kod Perleza.
Petlje su predviđene u čvorovima Ovča, Sefkerin, Kovačica, Orlovat, Ečka, Aradac, Žabalj, Kać i Novi Sad – Istok, dok će Zrenjanin imati tri izlaza na auto-put, u čvorovima Zrenjanin – Istok, Zrenjanin – Sever i Zrenjanin – Zapad. Trasa će počinjati na petlji Ovča, na delu takozvane Severne magistralne tangente, zatim će se kretati severoistočno i prolaziti kroz obuhvat poljoprivrednog zemljišta, pre nego što pređe reku Tamiš gde je planiran most.
Trasa dalje nastavlja na sever gde su planirane petlje Glogonj/Jabuka i Kovačica. U ovom delu položaj trase bio je uslovljen položajem izgrađenih zalivnih sistema kao i planiranim vetroparkovima.
Nakon planirane petlje Kovačica, trasa blago skreće severozapadno, neposredno pre PIO Potamišje, i dalje nastavlja severno gde je planiran most preko reke Tamiš, a zatim nastavlja severno gde je planirana petlja Orlovat. Nakon te petlje trasa skreće severozapadno prema Ečkoj, gde je planirana petlja Ečka.
Trasa u ovom delu planirana je južno od Zrenjanina. Nastavljajući zapadno, trasa prelazi reku Begej i nastavlja prema planiranoj petlji Zrenjanin Zapad. Ova petlja ujedno predstavlja kraj prve deonice Beograd – Zrenjanin (zajedno sa vezom sa obilaznicom severno od Zrenjanina).
Zaključkom Vlade Republike Srbije iz januara 2021. godine, projekat izgradnje autoputa Beograd (Borča) – Zrenjanin i Zrenjanin – Novi Sad prepoznat je kao projekat od posebnog značaja. Godinu dana kasnije, u januaru 2022. godine, doneto je rešenje kojim se utvrđuje javni interes za eksproprijaciju, administrativni prenos i nepotpunu eksproprijaciju nepokretnosti, radi izgradnje autoputa Beograd (Borča) – Zrenjanin i Zrenjanin – Novi Sad, kao objekta od posebnog značaja za Republiku Srbiju.
Okvirni komercijalni ugovor o projektovanju i izgradnji autoputa zaključen je u novembru 2023. godine između Vlade Srbije i kompanije "China Shandong International Economic and Technical Cooperation Group, Ltd. of Shandong Hi-Speed Group Co. Ltd." Tim dokumentom predviđena je fazna realizacija projekta, pri čemu svaka od deonica čini jednu ili više zasebnih faza.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari