
Počeo je uvoz polovnjaka "preko okeana": Evo koja vozila iz Amerike su najisplativija
Poznato je da vozila na teritoriji Sjedinjenih Američkih Država imaju nešto drugačije standarde u odnosu na vozila iz Evrope

Poslednji dan septembra doneo je najavljenu promenu Pravilnika o ispitivanju - koji podrazumeva slobodan uvoz i registraciju polovnih automobila iz Sjedinjenih Američkih Država - za sada na putnička i laka teretna vozila.
Poznato je da vozila na teritoriji Sjedinjenih Američkih Država imaju nešto drugačije standarde u odnosu na vozila iz Evrope. Upravo zato će svaki automobil koji se bude uvezao "preko okeana" u našu zemlju morati da prođe kroz određene prepravke pre same registracije.
Koje su to glavne razlike u standardu automobila iz SAD i onih iz Evrope, za Bizportal je objasnio Boris Ćorović, generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila.
Profimedia
- Postoji nekoliko glavnih razlika. U Americi vozila imaju nešto drugačije branike nego u Evropi, prednji i zadnji branik su drugačije konstruisani. Sva američka vozila imaju zadnje migavce u crvenoj boji, dok su u Evropi žuti, takođe, postoji i razlika u obeležjima na instrument-tabli. Na vozilima iz SAD, brzina se meri u miljama, dok se na evropskim instrument-tablama brzina beleži u kilometrima. Postoji još jedna razlika, kapacitet rezervora u američkim vozilima se meri u galonima, a u Evropi u litrima - objasnio je on.
Ćorović je istakao najvažnije razlike, ali je dodao i da je drugačiji standard za emisiju izduvnih gasova za ugljen-dioksid i gasove koji utiču na zagađenje okoline.
Prepravka automobila pre same registracije

Vozilima koja imaju jasne razlike u odnosu na vozila sa evropskog tla, neophodna je prepravka kako bi se prilagodila našem Zakonu o bezbednosti saobraćaja, a zatim i registrovala.
- Kod automobila novije generacije, starih šest, sedam, 10 godina, pitanje milja i galona se rešava vrlo lako, jer na samoj instrument-tabli ostavljena je mogućnost da vlasnik odabere mernu jedinicu koju želi. Dok je kod nešto starijih vozila neophodna promena kompletne instrument-table sa odgovarajućim jedinicama mere, kako bi se prilagodile našoj mernoj jedinici, odnosno u litre - objasnio je gereralni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila.
Takođe, prema njegovim rečima, sva vozila moraju da budu privedena evropskoj homologaciji, jer naša država ne dozvoljava uvoz automobila minimum standarda euro 3.
Cena i isplativost vozila iz Sjedinjenih Američkih Država
Prema miišljenju Borisa Ćorovića, kupovina uvoznih vozila iz SAD isplativa je kada su u pitanju nešto skuplji modeli, tačnije vozila koja koštaju više od 50.000 evra.
- Kada se uključi cena transporta iz Amerike do Srbije, što košta sigurno od 2.000 do 3.000 dolara, plus troškovi prepravki (branika, migavaca, instrumentalne table…), pa dok se urade atesti, ispitavanja, verujem da bi cena nekog prosečnog polovnjaka bila ista ili čak viša nego da se kupi onaj uvezen iz Evrope. Ali ako se kupuje automobil od 50.000 evra, onda to ima smisla, jer su u Americi bolja vozila oko 20 odsto jeftinija. Za ono što u Evropi košta 50.000 evra, u Americi ćete platiti 40.000, i kada se namire svi navedeni troškovi, opet ispadne jeftinije - zaključio je Ćorović.
Bonus video:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari