
Mikrosvet biznisa: Na kancelarijskom nameštaju milijardu dinara
Raste vrednost proizvodnje kancelarijskog nameštaja, dobit veća od milijardu dinara

Proizvodnja nameštaja za poslovne prostore je interesantna niša u drvnoj industriji jer potražnja uključuje širok spektar proizvoda – od klasičnih kancelarijskih stolova i ergonomskih stolica do sofisticiranih rešenja za konferencijske sale i „ko-vorking“ prostore. Posebno zanimljiv segment čine specijalizovani proizvodi za kol-centre i recepcije, piše Biznis.rs.
Trend prelaska na fleksibilne radne prostore dodatno podstiče ovu industriju. Startapi, korporacije, institucije, pa čak i ugostiteljski objekti postaju ključni klijenti, što govori o raznolikosti i kompleksnosti potreba koje proizvođači moraju da zadovolje.
Preduzetnik Zoran Đorđević koji se bavi prodajom kancelarijskog nameštaja kaže da se u poslednje vreme proizvodnja oslanja na savremene materijale kao što su drvo, metal, staklo i plastika, ali ekološki aspekt postaje sve dominantniji.
– Upotreba održivih i reciklabilnih materijala prelazi iz trenda u standard. Ergonomija, posebno kod stolova i stolica, igra ključnu ulogu u očuvanju zdravlja zaposlenih i povećanju njihove produktivnosti – navodi Đorđević u razgovoru za Biznis.rs.
Cena kancelarijskog nameštaja zavisi od mnogih faktora, uključujući materijale, radnu snagu i logistiku.
– Upotreba održivih materijala i inovativnih tehnologija često povećava osnovne troškove, ali i donosi veću vrednost za krajnjeg korisnika. Kvalitetni ergonomski proizvodi i prilagođena rešenja za optimizaciju prostora uglavnom su skuplji, ali opravdavaju cenu svojom dugovečnošću i funkcionalnošću – smatra naš sagovornik.
On dodaje da industrija nameštaja za poslovne prostore prolazi kroz pravu malu revoluciju.
– Modularni dizajn omogućava kompanijama da se prilagode promenama u prostoru, dok tehnološka integracija, poput pametnih stolova sa ugrađenim punjačima i kablovskim sistemima, postaje neizostavni deo modernih kancelarija. Fleksibilni prostori, naročito u ko-vorking okruženjima, zahtevaju nameštaj koji se lako prilagođava različitim potrebama. Ovi trendovi ne samo da oblikuju dizajn proizvoda, već i redefinišu način na koji se kancelarijski prostori organizuju – objašnjava Đorđević.
U prilog tvrdnji da delatnost proizvodnje kancelarijskog nameštaja cveta govori i podatak da je ukupna dobit celog sektora u 2023. godini iznosila 1,16 milijardi dinara.
Na domaćem tržištu sa ukupno 815 registrovanih preduzeća dominiraju lokalni proizvođači koji nude fleksibilnija i povoljnija rešenja, ali tu su i veliki globalni brendovi.
Prema podacima bonitetne kuće Kompani vol (CompanyWall), u 2023. godini je u delatnosti proizvodnje nameštaja za poslovne i prodajne prostore najbolje poslovala kompanija Iva iz Šapca. Čiji je brend Abot enterijeri (Abbott). Dobit ovog preduzeća iznosila je 162,4 miliona dinara.
Druga po dobiti je kompanija FMO Ekonom iz Ušća, sa pozitivnim rezultatom od 59.241.000 dinara.
Uspeh je u 2023. ostvarilo i preduzeće Ginko iz Požege, čija je dobit u poslednje tri godine bila je najveća upravo u 2023. sa sumom većom od 50 miliona dinara.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari