
Kineska ofanziva bez odmora: KATL gradi i treću fabriku u Evropi
Najveći svetski proizvođač baterija za električna vozila u saradnji sa Fijatom pravi pogon u Saragosi

Vodeći kineski proizvođač baterija za električna vozila, KATL (CATL, Contemporary Amperex Technology), proširuje svoje evropske operacije kroz značajan zajednički poduhvat sa Stelantisom, četvrtim globalnim proizvođačem autombila i matične kompanije Fijata, Džipa, Alfa Romea i Sitroena.
Kompanije planiraju investiciju od 4,1 milijarde evra za izgradnju nove fabrike u Saragosi, Španija, sa kapacitetom proizvodnje od 50 gigavat-časova (GWh) baterija. To je dovoljno za 13.000 električnih vozila koje imaju domet od 500 kilometara.
Fabrika će se fokusirati na proizvodnju litijum-gvožđe-fosfat (LFP) baterija, ciljajući pristupačna električna vozila, krosovere i SUV vozila a prva faza fabrike bi trebalo da bude operativna 2026. godine, piše Sout Čajna morning post.
Fabrika u Španiji će biti treća proizvodna lokaciju ove kineske firme u Evropi, posle Nemačkoj i Mađarskoj. Ovaj strateški potez dolazi nakon odluke Evropske unije da nametne dodatne carine do 35% na električna vozila izgrađena u Kini.
KATL, koji snabdeva baterijama pored kineskih i velike proizvođačima automobila poput Tesle i BMW-a, pozicionira sebe u Evropi da prevaziđe potencijalne trgovinske barijere.
Odluka EU o carinama nije bila jednoglasna, pri čemu je deset članica podržalo potez, pet se protivilo (uključujući Nemačku i Mađarsku), a dvanaest, uključujući Španiju, uzdržalo se od glasanja.
Kompanija trenutno drži 36,8% udela na globalnom tržištu baterija a istrovremeno kineska prodaja električnih vozila čini 65% globalnog prodaje u prvoj polovini 2024. godine.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari