
Korak bliže Amerikancima: Srpskim đacima sada je dostupna i laboratorija na dlanu (FOTO+VIDEO)
Srednjoškolci u Srbiji će uz pomoć napredne tehnološke spravice stigle iz SAD moći da se upoznaju sa svetom iz prve ruke – preko senzora databota

U današnjem svetu, a pogotovo svetu koji dolazi, STEM (nauka, tehnologija, inženjering i matematika) predstavlja ključnu komponentu obrazovanja koja omogućava učenicima da razvijaju veštine potrebne za rešavanje problema iz stvarnog života.
Integrisano učenje, koje povezuje različite oblasti nauke i tehnologije kako bi se stvorile realne aplikacije koje pomažu učenicima da shvate kako naučna saznanja mogu primeniti u svakodnevnom životu, podstiče učenike da razvijaju kritičko mišljenje i kreativnost, što im omogućava da se pripreme za izazove modernog društva, u kojem je tehnološka pismenost osnova svega.
A nauke i tehnologije nema bez pouzdanih podataka i to onih autentičnih, prikupljenih ih iz prve ruke i upravo to će sada imati priliku da rade i srednjoškolci u Srbiji. Robert Grover, edukator sa tri decenije iskustva u STEM-u, u Srbiju je doneo databot, spravicu u koju je integrisano 15 senzora i prateću aplikaciju za mobilni telefon, koji zajedno čine ličnu pokretnu laboratoriju. Mogućnosti te spravice su prošle nedelje pokazani učenicima i nastavnicima na radionicama u Beogradu, Kragujevcu i Bajinoj Bašti.
– Mali je, ali može svašta. Može se koristiti u učionici, na terenu, kao efektnija zamena za komponente arduino robota, prikačiti na dron ili ugraditi u lego robota… – kaže Slavoljub Milovanović, profesor informatike iz Prve tehničke škole u Kragujevcu i koordinator rada jednog od gotovo tridesetak Mejkers-labova u Srbiji.
Pročitajte još:
Profesor Milovanović kaže da će databot značajno unaprediti njihov rad u školi koja, između ostalog već ima pametnu baštu gde se samostalno meri vlažnost i hrane biljke, ali i na takmičenjima robotike.
– Ali, kako u našem Mejkersu ne rade samo đaci na časovima tehničkih predmeta, već nastavu drže i nastavnici iz ostalih oblasti, databot može biti od koristi i njima – napominje Milovanović.
Prvo u Mejkerse a posle...
Databot je stigao, uz podršku Ambasade SAD u Beogradu i Nordeus fondacije u ime Grupe za obrazovanje, koja inače u Srbiji razvija mrežu Mejkers-labova po srednjim školama, i sada sledi posao da se proširi po Srbiji. Prvi primerci će se rasporediti po Mejkers labovima a ukoliko odziv škola, nastavnika i dece bude dobar, u šta se malo sumnja, postoji mogućnost da ga škole nabave u većem broju, kako bi svako dete na času moglo da samostalno radi.
Za nastavnike se priprema prateća dokumentacija u kojoj će biti opisani primeri primene i mogućnosti i preko mreže podrške moći će da daju sugestije ili zahtevaju pomoć za upotrebu databota na nekom konkretnom naučnom zadatku.
Tu se pokazalo da deci treba samo malo pravog stimulansa da nauku ne doživljavaju kao dosadnu i „teorijsku“. Na radionici su bili đaci IT odeljenja ali i oni sa društvenog smera, i u interesovanju i aktivnosti nije bilo razlike između "tehničara" i "društvenjaka".
– Učenici su oduševljeni i bili su veoma aktivni, sa raznim idejama kao da se nešto izmeri ili promeni. Jedva čekamo da u Mejkers labu isprobamo kakve sve mogućnosti imamo – kaže Nataša Nataša Majstrović, nastavnica iz Prve beogradske gimnazije.
Databot senzori i aplikacija i telefon koji inače učenici (kao i sva današnja mladež) retko ispuštaju iz ruke, ovde su moćne edukativne alatke. Preko posebne aplikacije, učenici mogu u realnom vremenu da prate svoja merenja i vrše eksperimente, čineći učenje interaktivnim i relevantnim za digitalno doba.

24sedam/Ivan Mitić
Pogledaj galeriju

24sedam/Ivan Mitić
Pogledaj galeriju

24sedam/Ivan Mitić
Pogledaj galeriju

24sedam/Ivan Mitić
Pogledaj galeriju

24sedam/Ivan Mitić
Pogledaj galeriju

24sedam/Ivan Mitić
Pogledaj galeriju

24sedam/Ivan Mitić
Pogledaj galeriju

24sedam.rs/G.M.Š.
Pogledaj galeriju

24sedam.rs/G.M.Š.
Pogledaj galeriju

24sedam.rs/G.M.Š.
Pogledaj galeriju

24sedam.rs/G.M.Š.
Pogledaj galeriju
– Želimo da pokažemo učenicima kako mogu primeniti svoje znanje u stvarnom životu. Kada odmah vide rezultate svojih eksperimenata, kada fizički osete sile poput gravitacije ili akceleracije, nauka prestaje da bude apstraktna i postaje opipljiva realnost – kaže Grover.
Opipljiva realnost je sada tu i za srpsku decu, i to će pružiti mogućnost da se njihov talenat, koji je nesporan, brže ostvari.
– Deca koja su bila na radionici su veoma zainteresovana i angažovana, i takva su deca širom sveta. Jedina razlika je uz dostupnosti tehnologije, jer deca u SAD redovno koriste tehnologiju za svoje radove i eksperimente u školi. Sada će deo toga biti dostupan i u Srbiji – napominje Robert Grover.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari