aktuelno

Stelantis mora da prepakuje brendove, Alfa Romeo odlazi u istoriju?

25.02.2025

09:49

0

Autor: R.B.

Četvrti globalno najveći proizvođač autombila se nalazi pred velikim izazovom, kako da proizvodnju široke palete brendova učini efikasnijom

Stelantis mora da prepakuje brendove, Alfa Romeo odlazi u istoriju?
Ilustracija - Copyright 24sedam/Katarina Mihajlović

Stelantisov predsednik Džon Elkan fokusiran je na izbor izvršnog direktora koji bi nasledio oteranog Karlosa Tavaresa, ali istovremeno mora da razmišlja i o tome koliko od 14 brendova ove šarenolike grupacije Fijata, Krajslera, Pežoa, Sitroena… ima održivu budućnost, piše Rojters.

Sužavanje palete brendova, a time i modela, pojednostavilo bi Stellantisove operacije i omogućilo spajanje nekih marketinških, razvojnih i prodajnih funkcija ali svaki brend (Džip, Ram, Pežo, DS, Lanča ili Alfa Romeo...) ima svoje obožavaoce.

Ali nešto se mora učiniti jer Evropi, gde je Stelantis drugi po veličini proizvođač automobila posle Folksvagena, njegova najprodavanija fabrika Pežo imala je tržišni udeo od samo 4,9%, kao osma po prodaji.

Novi izvršni direktor mora „biti spreman da donese čvrste odluke“, rekao je Fabio Kaldato iz kompanije Acomea SGR, koja poseduje akcije Stelantisa.

– Ako ne razmišljam srcem, već kao investitor, smatrao bih veoma pozitivnim što je novi izvršni direktor odlučan da pregleda portfolio brendova – rekao je on.

Brendovi koje analitičari smatraju ranjivim na rekonstrukciju portfelja uključuju premium marke Alfa Romeo, DS i Lanča. Dodž i Krajsler se smatraju preživelima uprkos ne tako sjajnim performansama, jer imaju priznanje američkih vozača i privlačni su određenim tržišnim segmentima.

Iz Stelantisa kažu da svaki od brendova ima planove za nove proizvode i da su nedavne organizacione promene usmerene na njihovu podršku. Popularnost pojedinačnih brendova u određenim zemljama ili segmentima znači da nije očigledno koje od njih treba izbrisati.

Džip i Ram su bestseleri u SAD, Krajsler je uglavnom ograničen na miniven „pacifik“ i Dodž su prodali po manje od 150.000 jedinica u zemlji prošle godine.

– Kada bih imala čarobni štapić… verovatno bih rekla da bi Džip trebalo da apsorbuje Krajsler, a Ram treba da apsorbuje Dodž – rekla je Erin Kiting iz istraživačke firme Koks Automotiv (Cox Automotive).

Stelantis mora da prepakuje brendove, Alfa Romeo odlazi u istoriju?24sedam/Katarina Mihajlović
Džip se dobro drži i u SAD i u Evropi: Avendžer na Sajmu u Beogradu

 

Kiting je rekla da bi fokus kompanije sada trebalo da bude vraćanje cena u skladu sa onim što su kupci spremni da plate, stav koji su takođe izrazili američki dileri.

Izazovi u Evropi još veći

Evropa, u kojoj se sporo elektrifikujjući Stelantis suočava sa strogim pravilima o emisiji ugljenika i većom kineskom konkurencijom, izazov je još veći.

žMarko Santino iz konsultantske kuće Oliver Vajman rekao je da se Stelantisove marke kao što su Pežo i Opel preklapaju u evropskom segmentu masovnog tržišta.

Alfa Romeo bi mogla postati retro sportska marka jer baza obožavatelja njenih automobila stari, sugerisao je Santino. Svako široko repozicioniranje za oživljavanje vrhunske marke „treba da uradite … od nule“.

Stelantis ima cilj da lansira oko 20 novih ili ažuriranih modela između kraja 2024. i 2025. godine, uglavnom električnih vozila i hibrida, uključujući „sitroen C3“, za koji se očekuje da će biti najpristupačniji evropski EV.

Njegovo zajedničko preduzeće sa kineskim Lipmotor (Leapmotor), koje se ponekad opisuje kao Stelantisov 15. brend, moglo bi da bude dodatni podsticaj elektrifikaciji.

Fijat, Stelantisov globalni bestseler, popularan je na tržištima u razvoju kao što su Brazil ili Turska, kao i u evropskom segmentu gradskih automobila sa modelom „500“.

– Tržišta se menjaju brzo i manje predvidljivo nego što smo mislili. Možda ne još, ali za nekoliko godina će doći vreme da Stellantis zatvori neke brendove – zaključuje Santino.

BONUS VIDEO

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike