
Mercedes pada u Kini, a kad krenu carine u SAD...
Mercedes-Benc je u prvom kvartalu pad prodaje u Kini delimično nadomestio prodajom u SAD, ali...

Prodaja automobila kompanije Mercedes-Benc u Kini u prvom kvartalu 2025. pala je za 10% u poređenju sa istim periodom prošle godine na na 152.800 vozila.
Ovaj pad predstavlja oštar preokret u odnosu na porast prodaje od 3% koju je Mercedes ostvario na kineskom tržištu, u četvrtom kvartalu 2024.
Kao i drugi evropski proizvođači automobila, Mercedes je u Kini pod rastućim pritiskom zbog naleta domaćih brendova koji brzo osvajaju lokalno tržište u segmentu premijum i električnih vozila, prenosi Blumberg.
Kompanije kao što je BYD izbacuju na tržište napredne modele po atraktivnim cenama i time osvajaju mlađe, tehnološki potkovane kineske potrošače.
Pročitajte još:
Mercedes je u prvom tromesečju ove godine ostvario rast prodaje od 1% u SAD, što mu je pomoglo da delimično nadoknadi pad prodaje u Kini.
Mercedesova globalna prodaja automobila pala je za 4% međugodišnje u prvom kvartalu 2025. na 446.300 vozila.
Istovremeno prodaja najkvalitetnijih automobila ovog premijum proizvođača opala je u istom periodu za dva odsto na godišnjem nivou na 65.100 vozila, što je predstavlja korak nazad u strategiji nemačke kompanije da proširi svoj segment automobila sa visokom maržom.
Američki predsednik Donald Tramp je 2. aprila uveo carine od 25 odsto na sve automobile koji su proizvedeni van SAD, što predstavlja dodatni pritisak na poslovanje Mercedes-Benca, preneli su mediji. Veliko je pitanje je da li će na ovom tržištu Mercedes i dalje moći da „pegla“ globalnu prodaju.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari