
BG CAR SHOW 2024: Električne automobile zakočila infrastruktura (FOTO+VIDEO)
Na Sajmu automobila ove godine zapažena manja ponuda vozila „na struju“ iako su gotovo svi izlagači imali ponešto u ponudi
Samo dve godine nakon „namenskog“ „ECO sajma“ automobila u Beogradu, koji se bavio uglavnom e-mobilnošću i električnim vozilima, ove godine BG CAR SHOW je onakav na kakvog smo navikli – petrolski.
Iako su gotovo svi izlagači i prodavci automobila imali po nekoliko električnih automobila, to je bilo daleko od „električne“ atmosfere koju nameće savremena auto-industrija ali i njeni (ekološki) regulatori. Takvo je jednostavno raspoloženje domaćeg kupca, mada je „Automobil godine“ u Srbiji, u izboru specijalizovanih novinara, onaj električni.
A prevlađujuće raspoloženje tržišta, čak nije ni pitanje novca, jer i u onoj grupi kupaca koja sigurno nema platežnih problema nema mnogo onih koji žele da kupe nešto „na struju“, pokazuje potražnja, odnosno ponuda, i kod „Mercedesa“.
24sedam/Katarina Mihajlović
– Na ovogodišnjem sajmu smo predstavili 17 vozila iz svih pet bitnih grupa, od „Majbaha“, preko "G klase" i AMG vozila do onih iz najprodavanije kategorije. Među njima su i dva električna modela u SUV varijanti – napominje za 24sedam Milorad Ostojić, direktor prodaje i marketinga putničkog programa u „Star Importu“ (Emil Frej Grupa), koji je zastupnik „Mercedes-Benca“ u Srbiji.
24sedam/Katarina Mihajlović
Slično je i na drugom kraju tržišta, gde je „Crossroad Adria“ predstavila široku lepezu „Stelantisovih“ vozila počev od onih najpovoljnije cene, kao što su modeli „panda“ i „fijat 500“, do „Džipovog“ benzinca „avendžera“.
I tu se našao tek po koji model na baterije, mada u električni „fijat 600“ polažu velike nade.
24sedam/Katarina Mihajlović
„Auto godine“ - na struju, i iz Kine
Kao „Auto godine“ u Srbiji na Sajmu je proglašen električni model kineskog proizvođača sa stogodišnjim evropskim bekgraundom „MG Motor“ (SAIC Motor). Ovime je i u Srbiji potvrđena narastajuća prisutnost vodeće svetske autoindustrije, kada su vozila na struju u pitanju.
– Radi se o modelu „MG4“, potpuno električnom vozilu koje je prošle godine bio Automobil godine u Velikoj Britaniji. Prošle godine je za njega bilo interesovanja ali nije ga pratila i velika prodaja ali u poslednja da meseca beležimo jako veliki broj prodatih vozila. Ali, očekujemo da će naš tržišni adut da bude model „ZS“, SUV sa cenom od svega 16.990 evra – kaže za 24sedam Vuk Malović, direktor marketinga „MG Motors Srbija“.
– To je jedan potpuno novi model, u B SUV segmentu, koji je najbrže rastući deo tržišta. Od električnih imamo još i „avendžer“ i „fijat 500“ – kaže za 24sedam Igor Ševo, komercijalni direktor.
– Mi ćemo krenuti ove godine sa električnim automobilima. U julu mesecu će to biti sa „dačijom spring“, koji je vrlo interesantan i konkurentan auto, pogotovo što će biti i u „van“ verziji za gradsku dostavu. Od septembra ćemo krenuti sa vozilom koje je imalo premijeru sad u Ženevi – „reno 5“. Prema ogromnom interesovanju koje je privukao i kod nas, verujem da ćemo sa tim malim električni automobilom da krenemo u ekspanziju – najavljuje za 24sedam Milan Belin, izvršni direktor kompanije „Keos“, zastupnika ovog francuskog i rumunskog proizvođača.
Potrebno je više do samih subvencija
Razlog zašto na sajmu nema više električnih automobila je, rekli smo to, slabije interesovanje domaćeg kupca. A razlog za tako nešto u autoindustriji vide u, pre svega, još „tankoj“ infrastukturi za e-mobilnost u Srbiji i nedostatku šireg podsticaja za vlasnike automobila, pored novčanih subvencija za kupovinu vozila.
24sedam/Katarina Mihajlović
Pogledaj galeriju
24sedam/Katarina Mihajlović
Pogledaj galeriju
24sedam/Katarina Mihajlović
Pogledaj galeriju
24sedam/Katarina Mihajlović
Pogledaj galeriju
24sedam/Katarina Mihajlović
Pogledaj galeriju
24sedam/Katarina Mihajlović
Pogledaj galeriju
24sedam/Katarina Mihajlović
Pogledaj galeriju
24sedam/Katarina Mihajlović
Pogledaj galeriju
Igor Ševo iz „Crossroad Adria“ kaže da smo, kao tržište, još na pionirskim nogama.
– Ako gledamo statistiku, to je manje-više jedan odsto ukupnog tržišta, a ako gledamo malo dublje - svega tridesetak fizičkih lica je kupilo takav automobil prošle godine. Dugačak je put pred nama ali to je pravac kojim se kreće automobilska industrija i moramo biti spremni da uhvatimo priključak sa Evropom, gde je već 13%, 14 % tržišta potpuno električno – zaključuje Igor Ševo.
Da smo još malo tržište slaže se i Milan Belin iz „Keosa“.
24sedam/Katarina Mihajlović
– Negde oko 300 električnih vozila je registrovano prošle godine kod nas, i to je jako mali broj. Koliko znamo, potpisan je krajem prošle nedelje u Ministarstvu saobraćaja ugovor o postavljanju 160 dodatnih punjača za automobile na centralnim i magistralnim putevima i to će, uz novčane subvencije, pomoći da tržište ojača. Mi pokušavamo da dođemo do toga da država ili gradovi omoguće i neke nematerijalne subvencije, kao što su da se e-automobili voze žutom trakom, da imaju besplatne parkinge… što više tih elemenata da se privuku kupci tih ekoloških vozila – napominje Milan Belin.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari