
Evropski zid za kineske automobile: Ekstra-carina i do 38%
EU će privremeno dodatno oporezovati sva kineska električna vozila, ali neće svi proizvođači trpeti isto

Evropska komisija danas je obavestila proizvođače automobila da će privremeno primeniti dodatne carine do 38% na kineska električna vozila od jula.
Kako se navodi u saopštenju, na automobile najvećeg svetskog proizvođača elektromobila BYD će se ubuduće, umesto standardnih 10%, primenjivati taksa od 17,4%, na kompaniju "Geely" će plaćati 20%, a na SAIC 38,1%.
Ostali kineski proizvođači automobila će plaćati carine od 21%, ali ako nisu nisu sarađivale u istrazi EU o subvencijama, i njima je ona 38,1%.
Analitičari su očekivali carine između 10% i 25%, ali kakav god da je procenat reakcija iz Pekinga će, očekuje se, biti žestoka.
Pročitajte još:
Evropska komisija ovakovo rešenje problema superiornosti kineske automobilske industrije (e-automobila) obrazlaže time da kineske fabrike dobijaju prekomerne subvencije države.
Vašington digao na celih 100%
Evropski carinski zid diže se manje od mesec dana nakon što su sličan potez povukli u SAD. Vašington je čak učetverostručio carine za kineska električna vozila i one su 100%.
Evropske sankcije će pogoditi ne samo kineske proizvođače, poput „BYD“ i „Geely“, već i one sa Zapada koji proizvode u Kini i odatle izvoze u svet, kao što je „Tesla“.
Evropski proizvođači automobila suočavaju s prilivom superjeftinih kineskih električnih vozila, koja su više nego upola jeftinija od onog što su oni u mogućnosti da proizvedu.
Kina je protestovala zbog EU istrage o subvencijama, pozvala na saradnju, čak lobirala kod pojedinih zemalja EU. Kakav će dalje odgovor Pekinga biti, nije konkretnije najavljivano.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari