aktuelno

I bogatim Nemcima električni automobili preskupi

22.08.2024

15:50

0

Autor: R.B.

Razlike u ceni kola na struju i onih na benzin su ogromne i na tako konkurentnom tržištu kao što je nemačko, pokazala studija

I bogatim Nemcima električni automobili preskupi
Ilustracija - Copyright 24sedam/Nenad Vujanović

Prodaja električnih automobila u Njemačkoj posrće prvenstveno zato što su skupi, i to ne malo, a na njih dau i manje popuste nego na klasične, kaže stručnjak za automobilsku industriju Ferdinand Dudenhufer u novoj studiji tržišta, prenosi Fenix-magazin.de.

A takva sitaucija nije samo u vodećoj ekonomijki EU već celoj (Zapadnoj) Evropi. U julu su kupci u Evropskoj uniji registrovali 139.300 novih električnih vozila, što je pad od 6% u odnosu na isti mesec prošle godine, prenosi Blumberg.

Dudenhufer je za istraživanje usporedio cene u Nemačkoj s popustima, 20 najprodavanijih modela električnih automobila i njihovih benzinskih parnjaka.

U obzir je uzeo cene, odnosno popuste koje prodavci novih vozila oglašavaju na internetu.

Prosečna cena e-automobila je 45.040 evra, a popust je 12,9%, tako da su kupci nove električne automobile u proseku platili 39.236 eura.

Uporedni benzinski modeli koštaju u proseku 38.228 evra, a sa popustom od 15%, cena pada na prosečnih 32.355 evra, dakle gotovo 7.000 manje od električne braće.

Zanimljivo je da nemački premijum proizvođači automobila, posebno „BMW“, drže malu razliku u ceni između električnih i benzinskih modela, istaknuo je Dudenhufer.

BMW prestigao Teslu

Nemačka kompanija BMW je u julu prvi put prestigla američku firmu „Tesla“ po prodaji električnih automobila (EV) u Evropskoj uniji.
Prodaja automobila na baterije (BEV) skočila im je za trećinu - na 14.869 vozila, dok su Tesline isporuke pale za 16% - na 14.561 vozilo, pokazuju podaci kompanije Džejto dajnemiks (JATO Dynamics).
BMW svoj uspeh zasniva na vešoj prodaji „i4“ i „iX1“, dok je „Tesla“ s „model Y“ i dalje naprodavaniji električni automobil u EU u prvoj polovini 2024, ali brojke im padaju već četiri godine.

Prodavači povoljnijih automobila, na primer „Opel“, razmišljaju drugačije pa je električna „korsa“ 13.633 evra, odnosno 79% skuplje od benzinske varijante a „moka“, u e-varijanti skuplja za 9.411 evra (35%) od benzinca. Slično je i u ponudi „Pežoa“, „Nisana“ i kineskih proizvođača.

– S takvim cenama električni automobili ostaju preskupi za prosečnog potrošača – ističe Dudenhufer.

Zbog toga su „Opel“ i „Pežo“ u prvih sedam meseci 2024. prodali samo jedan električni automobil na svakih 19 benzinskih u Njemačkoj. Udeo e-automobila u prodaji od početka godine do kraja jula iznosio je 12,2%.

Zanimljivo je da „BMW“ e-automobili imaju udeo od 16,7% u prodaji, a slično je i s „Mercedesom“. Dudenhufer to pripisuje relativno maloj cenovnoj razlici između električnih i benzinskih modela. Tako je „BMW X1“ je na električni pogon skuplji samo 2.260 evra ili 6%.

Inače, prodaja e-automobila je pala od početka godine sa ukidanjem prakse državnih subvencija građanima i kompanijama pri kupovini EV.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike