
Dodatna evropska carina i za Teslu
Evropska unija planira da kaznena taksa za proizvođače električnih automobila u Kini važi i za američku firmu, za vozila koja tamo pravi

Predstavnici Evropske unije (EU) saopštili su danas da planiraju uvođenje dodatne carine od 9% na električna vozila (EV) američke kompanije „Tesla“ koja su proizvedena u Kini.
Za „Teslu“ je ovo relativno dobrodošla vest pošto će plaćati nižu carinu u odnosu na druge proizvođače automobila iz „Kine“, prenosi Blumberg.
Zvaničnici Evropske unije smatraju da Peking daje manje (međunarodno nelegalnih) subvencija kompanijama u stranom vlasništvu, kao što je „Tesla“, tako da se ova situacija odrazila i na niže carine za američkog proizvođača EV.
Predložene carine Evropske unije su malo revidirane u odnosu na prethodni predlog, tako da će se na automobile kineske firme „BYD“ ubuduće odnositi dodatna carina (na redovnih 10%) od 17%, kompanija „Gili“ će plaćati 19,3%, a SAIC 36,3%.
Pročitajte još:
Ostali kineski proizvođači automobila će plaćati carine od 21,3 odsto, dok kompanije koje nisu sarađivale u istrazi EU o subvencijama očekuje carina od 36,3 odsto.
Pregovori o narednih pet godina
Brisel i Peking su proteklih meseci vodili razgovore kako bi istražili da li se može naći alternativno rešenje za uvođenje carina.
EU je rekla da svako rešenje mora da bude u skladu sa pravilima Svetske trgovinske organizacije i da se pozabavi osnovnim pitanjem subvencija.
Kina tvrdi da su carine Evropske unije protekcionističke i zapretila je da će uzvratiti vlastitim merama u drugim sektorima.
Ako kvalifikovana većina država članica EU ne blokira usvajanje carina na obavezujućem glasanju, Evropska komisija će objaviti konačnu uredbu o carinama do 30. oktobra.
U tom slučaju bi carine na uvoz kineskih EV u Evropsku uniju ostale na snazi narednih pet godina, a mogle bi da budu i produžene nakon isteka tog roka.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari