
Veliki Folksvagen u Nemačkoj zatvara tri fabrike i smanjuje plate za 10%
Nemački deo grupacije drugog najvećeg proizvođača automobila na svetu želi da se smanjejnejm troškova izvuče iz „tranzicionih“ problema

Menadžment Folksvagena posegao je za klasično rešenje za promašene strateške odluke i kad zagusti – „smanjenje troškove“ ide, naravno, na račun plata i broja zaposlenih u proizvodnji.
Nemački deo svetske automobilske grupacije Folksvagen Grupa želi da zatvori bar tri od svojih deset fabrika u matičnoj zemlji i smanji plate preostalih zaposlenih za 10%, izjavila je danas predsednica Radničkog saveta ove kompanije i članica UO, Danijela Kavalo.
Kavalo je poznata po tome da je već prozivala menadžment da svoje greške sad hoće da pokrije na račun radnika. Folskavagen nastoji da uštedi četiri milijarde evra, objavio je list Handelsblat.
– Sve Folksvagenove fabrike u Nemačkoj su pogođene ovim planovima. Niko nije siguran – rekla je Kavalo u govoru zaposlenima, naglasivši da su ugrožene kako pozicije koje zahtevaju minimalnu kvalifikaciju, tako i radna mesta za koje je neophodna univerzitetska diploma.
Pročitajte još:
Folksvagen zapošljava oko 120.000 ljudi u Nemačkoj, od toga polovinu u glavnoj fabrici u Volfsburgu, prenosi Bild.
Preostalim zaposlenima će biti smanjena plata za 10 odsto, u naredne dve godine im zarade neće biti povećavane, dok će trenutna mesečna tarifa od 167 evra biti ukinuta.
– Ekonomsko okruženje se ponovo pogoršalo, novi dobavljači dolaze u Evropu. Pored toga, Nemačka posebno zaostaje u pogledu konkurentnosti. Mi kao kompanija sada moramo da delujemo dosledno u ovom okruženju – saopštio je nedavno izvršni direktor Folksvagena Oliver Blume.
U septembru je upravni odbor ukinuo garanciju zaposlenja u Folksvagenu koja je postojala više od 30 godina.
Folksvagen se, kao i drugi veliki proizvođači automobila iz Evrope, nalazi između čekića i nakovnja strožijih regulatornih propisa i ekoloških standarda Zelene agende i promovisane e-mobilnost i odbijanja kupaca da plate skupe električne automobile u uslovima kada im nisu obezbeđeni svi uslovi komfora koji su imali sa klasičnim automobilima, mrežom punjenja pre svega.
Pritom, konkurencija iz Kine nema milosti i izbacuje električne automobile i brže i jeftinije nego Evropljani, a pritom više ne zaostaju ni kvalitetom ni dizajnom.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari