
U novim automobilima smo „prešišali“ prodaju iz pretkrizne 2019.
Prodavci novih automobila u Srbiji su u 2024. kompanijama i građanima isporučili gotovo 28.000 vozila, ali to je tek delić onoga što su prodali prodavci starih
U Srbiji se prodaja automobila oporavila, pokazuju podaci za prošlu godinu, i sada je na nivou većem od pretkrizne 2019. godine. Tokom 2024. godine je prodato 27.862 novih automobila, što je rast od 10%, istaknuto je danas na konferenciji Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova (SAUV).)
– U procentima se vidi da je u odnosu na 2023. ostvaren rast od 10 odsto a kada uporedimo podatke sa nivoom u EU, tamo je ostvaren rast od 0,4 odsto što pokazuje da smo rasli brže od EU u tom segmentu – rekao je generalni sekretar SAUV, Boris Ćorović.
U kontingentu novih automobila dominiraju benzinci sa 45,9%, hibrida je prodato zavidnih 31,7% a dizelaša ne tako malih 18,9%. Potpuno električna, odnosno baterijska vozila (BEV) su na simboličnom nivou od 1%, što je veliki zaostatka za Evropom i razvijenom svetom.
Predsednica Asocijacije i generala direktorka Delta Auto Grupe, Aleksandra Đurđević, istakla je da je prethodna godina globalno bila izuzetno turbulentna za auto industriju, koja je prošle godine prodala oko 65 miliona novih automobila u svetu.
Pročitajte još:
– Azija zauzima primat i Kina je tu vrlo dominantna. Evropa i Amerika kada se spoje dođu nešto ispod nivoa Kine. Zanimljivo je da se naglasi koliko je Evropa prodajna sila i da je Nemačka prodala oko 2,9 miliona automobila, što je blizu celokupnoj proizvodnji u SAD – istakla je Đurđević.
Ona je naglasila da će naredna godina biti izazaovna, pre svega zbog velikih i brzih transformacija u svetu auto industrije, ali i zbog početka novih carinskih ratova u svetu.
Kod motocikala još bolje
Pozitivnim rezultatima u Srbiji može da se pohvali i tržište motocikala, skutera i ATV vozila (kvadova).
Članica Upravnog odbora Asocijacije i generalna direktorka kompanije Burnout, Jelena Janićijević, istakla je da ovo tržište u Srbiji beleži rast preko 15%, dostižući tržišta Slovenije i Hrvatske, sa perspektivom da u ovoj godini postane najdominantnije u regionu.
Ovaj napredak ukazuje na sve veću popularnost dvotočkaša i ATV vozila među domaćim potrošačima, što je posledica prodora kineskih proizvođača, što u automobilskom sektoru još nije slučaj.
Domaće tržište će u narednom periodu imati i ididatni zadatak, da uskladi poslovanje sa globalnim trendovima ubrzane elektrifikacije i integracije naprednih tehnologija.
Deo toga će biti konačna, a dugo najavljivana, destimulaciju uvoza vozila sa visokim emisijama štetnih gasova i podsticanje uvođenja električnih modela.
– Iako je primetan rast prodaje novih vozila, uvoz polovnih vozila sa motorima euro 3 i euro 4, koji su označeni kao najveći zagađivači u 2024. godini, dvostruko je veći nego prodaja novih automobila. Takav trend obesmišljava pozitivne efekte subvencija za kupovinu električnih i hibridnih vozila, i to je pitanje kome će Asocijacija posvetiti posebnu pažnju – naglasio je on.
Na konferenciji su najavljeni i Međunarodni sajam automobila i Motopassion, koji će se održati od 20. do 26. marta, a na kojima će biti predstavljene najnaprednije tehnologije u auto i moto industriji i najnoviji modeli.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari