
U 2024. značajno više kupljenih automobila
Tržište novih vozila u Srbiji u prvih šest meseci ove godine zabeležilo značajan rast
Prodaja novih putničkih automobila (kategorija M1) i lakih komercijalnih vozila (kategorija N1) u Srbiji u prvih šest meseci ove godine porasla je za 21% u odnosu na isti period 2023. godine, kažu iz Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova (SAUV).
Prema podacima MUP—a o broju prvi put registrovanih vozila u Srbiji, koje je za SAUV obradio „Kjub tim“ (Cube Team), u našoj zemlji je od 1. januara zaključno sa 30. junom prodato 18.256 vozila (putnička i laka komercijalna vozila). To je za 3.191 vozilo više nego u 2023. kada je u istom periodu prodato 15.065 vozila.
U ovoj godini najviše vozila, gledajući po mesecima, prodato je u aprilu 4.351, a najmanje u januaru 1995.
„Škoda“ bez premca
Računajući ukupno prodata putnička vozila i laka komercijalna vozila „Škoda“ je i dalje najprodavaniji brend sa 3.573 vozila. Na drugom mestu po prodaji u prvih šest meseci 2024. je „Tojota“ sa 1.667 prodatih vozila a na trećem mestu je „Folksvagen“ sa 1.333 prodatih vozila. Slede Francuzi - „Sitroen“ sa 1.170 i „Reno“ sa 1.119.
Pročitajte još:
Prodaja putničkih vozila u prvih šest meseci ove godine dostigla je 15.158 jedinica, što je u odnosu na prvu polovinu 2023. kada je prodato 12.664 putničkih vozila više za 2.474 automobila što predstavlja respektabilan rast od 20%.
BMW drži premijum segment
Najprodavaniji putnički automobili u takozvanom premijum segmentu su bili fabrike „BMW“ sa 798 prodatih vozila u ovom periodu, sledi „Mercedes-Benc“ 478, „Audi“ je prodao 470, „Volvo“ 192, „Lend rover“ 96, „Porše“ 72, „Maserati“ 15, „Leksus“ 12, „Jaguar“ 9, „Lamborgini“ 5, „Ferari“ 3, „Bentli“ 2, a famozni „Rols-Rojs“ 1 vozilo.
U aprilu je prodato najviše 3.748, a najmanje u januaru 1.519 automobila.
„Škoda“ je i u ovoj kategoriji bio brend koji su najviše kupovali građani i kompanije, sa 3.414 isporučenih i registrovanih putničkih vozila. „Tojota“ je prodala 1.525 automobila, „Folksvagen“ 943, „Reno“ 907, „Hjundai“ 844, „Kia“ 822, sledi „BMW“ sa 798, „Dačija“ sa 786.
Kada se posmatraju samo laka komercijalna vozila (LKV), odnosno kombiji i kamioneti, rast prodaje u prvih šest meseci je veoma značajan jer je registrovano 3.098 ovih vozila. To je za 697 više nego u istom periodu prošle godine kada je prodato 2.401 vozilo, što u procentima iznosi 29%.
Prvi brend po šestomesečnom pregledu prodaje LKV u ovoj godini je „Sitroen“ sa 797 vozila. „Fiajt“ sa 483 prodata je na drugoj poziciji, „Folksvagen“ 390 na trećoj. Slede „Opel“ sa 258 i „Reno“ sa 212.
Prodaja dvotočkaša i dalje raste neverovatnim tempom u Srbiji. U proteklih šest meseci prodato je 3.222 motocikla što je za 52% više nego prošle godine, januar-jun, kada je prodato 2.118 ovih dvotočkaša.
Kod novih automobila dominiraju benzinci
Kada je reč o vrsti goriva za koje su se kupci najčešće odlučivali, kod putničkih vozila ubedljivo prvi izbor su benzinski motori sa procentom od 48%.
Hibridni pogon kombinacija benzin-struja je na drugoj poziciji sa 22% (zanimljivo je da raste i broj prodatih vozila sa hibridnim pogonom dizel-struja pa je i njihov udeo dostigao nešto manje od 8%. Dizelaši su na trećem mestu sa 20%. Putnička vozila sa "fabričkim plinom", ugrađenim pogonom na TNG i benzinskim motorom zauzela su 2% tržišta.
Na samo električni pogon prodato je 116 putničkih vozila.
Kada je reč o pogonu lakih komercijalnih vozila, kupci u Srbiji i dalje najviše kupuju vozila sa pogonom na dizel – 58% ali i tu se primećuje pad u odnosu na prošlu godinu od 2%.
Pogon na benzin kod LKV je u konstantnom rastu, udeo na tržištu je gotovo 20%, a godišnji rast čak 92% što pokazuje trend promene shvatanja kupaca.
Pogon benzin-gas je i dalje veoma popularan kod kupaca LKV i dostiže 16% tržišta. Hibridni pogon benzin-gas na tržištu LKV u Srbiji u prvih šest meseci zauzima 3%.
Prodato je i 102 lakih komercijalna vozila sa pogonom na električnu energiju.
Analiza „Kjub tima“ pokazuju i da je prodato i 210 autobusa, 2 laka četvorocikla, 915 mopeda, 2 motokultivatora, 2.957 priključnih vozila, 144 priključna vozila za traktor, 228 radnih mašina, 819 teretnih vozila, 999 teških četvorocikala,118 teških tricikala i 779 traktora.
Ukupno je prodato 28.651 vozilo u prvih šest meseci ove godine.
SUV i dalje najtraženija varijanta
SUV vozila (mala, srednja i velika) su ubedljivo najprodavanija kada se uporede vozila po klasama, u prvih šest meseci 2024.
Srednji SUV zauzima čak 23% tržišta, mala 12% i velika SUV vozila 7%. Ukupno SUV vozila su zauzela po prodaji u ovom periodu 42% tržišta u Srbiji.
Vozila C klase (C1+C2) imaju tržišno učešće od 20%, B klase 10%, D klase (D1+D2) 4%, A klase 3%.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari