
Prilično dobre vesti iz Nemačke: Folksvagen neće zatvoriti fabrike, ali…
Rukovodstvo glavne firme drugog svetskog proizvođača automobila i predstavnici sindikata IG Metal dogovorili su se u petoj rundi pregovora

Uprava Folksvagen i sindikalci iz IG Metal uspeli su da u petoj rundi pregovora postignu sporazum kojim je izbegnuto zatvaranje fabrika ovog proizvođača automobila u Nemačkoj. Međutim, to će značiti i da će kompanija smanjiti broj zaposlenih za 35.000, doduše ne odmah već do 2030. godine.
Zbog pritiska političara Zelenom agendom kod kuće i kineske konkurencije u oblasti električnih automobila u svetu , kao i prekasnog i presporog prilagođavanja promenama, Folksvagen se našao u poslovnim problemima. Menadžment koji je do toga doveo je rešenje, naravno, našao u kresanju troškova a uvek su tu prvi u redu – radnici.
Najavljeno zatvaranje fabrika, od čega čak tri u Nemačkoj što se do sada ovoj firmi nikada nije dogodilo, izazvalo je nezadovoljstvo zaposlenih i pretnju štrajkovima.
Uprava i predstavnici sindikata IG Metal pokrenuli su višenedeljne maratonske pregovore koji su završeni u petak kasno uveče. Ishod pregovora je da fabrike Folksvagena u Nemačkoj neće biti zatvorene, ali će se broj zaposlenih u koncernu na nemačkom tlu do 2030. smanjiti za 35.000. Folksvagen trenutno zapošljava oko 130.000 ljudi.
Menadžment garantuje da će se broj zaposlenih smanjiti na socijalno održiv način. U sedištu koncerna u Volfsburgu bi tako trebalo da se smanji broj zaposlenih u tehničkom razvoju za 4.000, a godišnji broj mesta u okviru tradicionalnog nemačkog sistema šegrtovanja biće smanjen sa 1.400 na 600.
Smanjenje broja radnika u 10 pogona
Do 2027. Volfsburg će prestati da proizvodi golf modele a proizvodnja klasičnih modela će biti premeštena u fabriku u meksičkom gradu Puebla. Električni automobili ID.3 i kupra born ubuduće će se proizvoditi u centralnoj fabrici koncerna u Nemačkoj, a proizvodnom asortimanu treba dodati „električni golf“ i dodatni model sa potpuno električnim pogonom. Sve u svemu, broj proizvodnih linija bi trebalo da se smanji sa četiri na dve.
Smanjenje broja zaposlenih odraziće se i na ostalih deset proizvodnih pogona Folksvagena u Nemačkoj. U fabrici u Osnabriku, u kojoj ima 2.300 zaposlenih, proizvodnja bi trebalo da se odvija do sredine 2027. godine, nakon čega bi objekat trebalo da bude prodat ili nađe drugu namenu.
U najmanjoj fabrici Folksvagena u Drezdenu u Saksoniji, gde je zaposleno 300 ljudi, proizvodnja bi trebalo da traje samo do kraja 2025. godine, a u međuvremenu bi Folksvagen trebalo da pronađe nove sadržaje za fabriku.
U gradu Cvikau, takođe u Saksoniji, gde se proizvode električni automobili, modeli serije ID i električni automobili Audija bi trebalo da se proizvode na jednoj proizvodnoj liniji.
Ovim i drugim merama optimizacije troškova Folksvagen bi trebalo da uštedi 1,5 milijardi evra godišnje.
Pored restrukturisanja poslovanja i smanjenja broja zaposlenih, zaposleni u Folksvagenu morali su da se odreknu nekih beneficija. U 2025. i 2026. godini neće biti planiranog povećanja plata od 5%. Sredstva koja bi se koristila za ovu namenu prikupljaće se u poseban fond iz kojeg bi trebalo da se finansiraju i druge mere prilagođavanja poslovanja, poput skraćenog radnog vremena za neke zaposlene.
BONUS VIDEO
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari