
Kako je i kada migavac dobio zvuk?
Pokazivači pravca pojavili su se još 1909. godine, a dugo su bili bez zvuka

Danas je prisutan u svakom automobilu, pa kada uključimo pokazivač pravca čuje se specifično kliktanje. Jasno je da se kroz istoriju mnogo toga menjalo na automobilima, pa je tako i zvuk došao naknadno. I to više od dve decenije kasnije.
Tako su se pokazivači pravca prvi put pojavili na automobilima još 1909. godine, a klik je dodat tek 1930-ih.
Sve je počelo tako što je pronalazač Džozef Bel patentirao mali elektronski uređaj koji usmerava struju na spoljne pokazivače pravca. Uređaj je kliknuo i pokrenuo revoluciju.
"Bjuik" je bio prvi proizvođač automobila koji je dodao ovu novu tehnologiju svojim automobilima i to 1939. godine.

Ako niste znali odakle potiče kliktanje, to električna energija teče kroz uređaj, koji sadrži bimetalnu oprugu. Kada uključite migavac, struja se šalje kroz bimetalnu oprugu i ona se zagreva. Dva metala unutar opruge se zagrevaju različitim brzinama, prisiljavajući ih da se savijaju na određeni način.
Ovo savijanje radi dve stvari: uključuje sijalicu pokazivača pravca i stvara zvuk kliktanja.
Kada su u pitanju vozila proizvedenim ranih 1990-ih i kasnije, verovatno ćete naći sistem elektronskog releja. Ovim sistemom upravljaju mikročip i elektromagnet, dok se najnovija vozila oslanjaju na sistem pokazivača pravca koji je u potpunosti kontrolisan čipom. Nema pokretnih delova, što znači da nema bimetalnih opruga, ali i dalje stvaraju taj zvuk kliktanja.
Unsplash
Sada je to veštački generisan zvuk i tu je samo zato što to očekujemo i daje nam do znanja da nam je pokazivač pravca uključen, piše qualityplusautomotive.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari