
Kvar motora je najveći strah vozača: Pazite da vam ne ode "srce" vozila - dobićete težak udarac po džepu
Kako biste što pre otkrili problem i izbegli ozbiljnije kvarove, neophodno je da prepoznate ozbiljne tehničke probleme na vreme

Motor je najvažniji, ali i najskuplji deo svakog vozila. Kao jedan od glavnih delova automobila, motor obezbeđuje njegovu funkcionalnost, pa su kvarovi motora među najvećim strahovima svakog vozača. Posledice kvara mogu biti ozbiljne, jer osim što uključuju visoke troškove popravke, kvar na motoru znači i dug period u kojem vozilo nije u funkciji.
Zato je od ključne važnosti da vozači nauče da prepoznaju prve simptome kvara i na vreme reše problem, kako bi produžili životni vek motora i izbegli potencijalne veće štete.
Blok motora - ključni deo koji se može pokvariti
Blok motora je, bez sumnje, jedan od najvažnijih delova svakog automobila, jer služi kao “temelj” na kojem su smešteni svi ostali ključni delovi motora. Ovaj deo je izuzetno težak i ima ključnu ulogu u funkcionisanju motora, jer omogućava rad klipova, kolenastog vratila i drugih vitalnih komponenti. Kvarovi na bloku motora mogu značajno uticati na performanse vozila i u nekim slučajevima potpuno onemogućiti vožnju.
Ako primetite bilo kakve neobične zvukove ili probleme sa motorom, može biti da je upravo blok motora pogođen.Kvarovi na bloku motora najčešće uključuju oštećenja radnih površina cilindara, habanje ležajeva ili pucanje samog bloka.
Freepik
Takvi kvarovi mogu izazvati ozbiljne posledice, uključujući gubitak kompresije, curenje ulja i rashladne tečnosti, a u najgorem slučaju, mogu dovesti do potpunog otkazivanja motora. Obnova bloka motora uključuje različite tehnike, kao što su brušenje, varenje ili čak zamenjivanje određenih delova, a u nekim situacijama može biti ekonomičnije da vozilo prodajte, umesto da ulažete u skupu popravku.
Simptomi kvara
Simptomi kvara motora mogu biti vrlo različiti i često su suptilni, pa ih je lako prevideti. Ipak, neki od najčešćih simptoma na koje treba obratiti pažnju uključuju:
Gašenje motora: Ako vaš motor često gasi, to može biti znak da postoji problem sa gorivnim sistemom, kao što je zapušena dizna ili problem sa sistemom za vazduh.
Isprekidan rad motora: Može ukazivati na loš kontakt u električnim instalacijama, prljave svećice ili oštećenja na brizgaljkama.
Pregrevanje: Ako primetite da se motor brzo pregrejava, moguće je da postoji problem sa sistemom za hlađenje, kao što su pokidani creva ili neispravan ventilator.
Veća potrošnja goriva i ulja : Čest pokazatelj problema sa unutrašnjim delovima motora, kao što su istrošene karike ili oštećenje brtvi.
Profimedia
Grejači - neophodni za dizel vozila
Kod dizel vozila, posebno tokom hladnijih meseci, grejači motora igraju ključnu ulogu u lakšoj paljenju motora. Ako primetite da motor teško startuje, naročito u zimskim mesecima, moguće je da su grejači u kvaru.
U tom slučaju, motor može da se "vergla" bez uspeha, a dim iz auspuha može biti veoma gust i beo, što je jasna indikacija problema sa grejačima. U nekim slučajevima, kvar na releju grejača može dodatno pogoršati situaciju, čineći pokretanje vozila gotovo nemogućim.
Kvar glave motora - ozbiljan problem
Glava motora je jedan od najsloženijih delova i pretrpi značajna toplotna i dinamička opterećenja. Čak i najmanja oštećenja mogu dovesti do velikih problema, kao što je mešanje ulja i rashladne tečnosti, što može potpuno uništiti motor.
Ako primetite da motor gubi performanse, curi ulje ili rashladnu tečnost, ili ako izlazi dim iz motora, to je siguran znak da je glava motora u problemu i da je neophodna hitna intervencija.
Problemi sa kompjuterom
Kompjuter motora (ECU) je odgovoran za upravljanje radom svih ključnih funkcija motora. Ako dođe do kvara ovog sistema, mogu nastati razni problemi, uključujući povećanje potrošnje goriva, gašenje motora i čak nemogućnost paljenja vozila.
Ako vam se upali lampica “Check Engine ”, to je jasan signal da motor ne funkcioniše kako treba i da je potrebno izvršiti dijagnostiku.
Profimedia
Dizel motori - specifičnosti i problemi sa diznama
Dizel motori su poznati po svojoj izdržljivosti, ali i oni imaju svoje specifične probleme. Najčešći problemi u dizel motorima javljaju se zbog zaprljanih brizgaljki koje ne omogućavaju ravnomerno raspršivanje goriva u cilindre.
Ovo može uzrokovati slabe performanse, povećanu potrošnju i dimljenje. Čišćenje dizni je jednostavan, ali ključan zadatak za očuvanje performansi dizel motora.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari