
Boje - doživljaji i značenja
Crvena je boja strasti, bela je smirujuća, nebeska je plava, žutu naše oko najbolje vidi

Malo šta u životu je crno ili belo. Mnogo je nijansi između. Boje su vrlo važan i neodvojiv deo naših života, a svaka od njih ima svoje značenje i svoj uticaj na našu psihu.
Većina ljudi ne zna како boje mogu uticati na naše raspoloženje, čak nam i pomoći na putu do uspeha. Svaka od boja ima svoje i pozitivno i negativno značenje, zavisi od konteksta u kojem se posmatra, pa upravo to utiče na naš doživljaj određenog predmeta ili pojave u našem okruženju.
U nastavku donosimo značenja i doživljaj osnovnih boja, kao i tzv. neboja, odnosno bele i crne.
Bela
Bela boja smatra se pozitivnom i smirujućom bojom. Daje osjećaj svežine, a u mnogim se kulturama smatra bojom čistoće i nevinosti, kao i novih početaka. Ujedno je to boja koja se i veže uz belu uniformu medicinskog osoblja, pa prema njoj osećamo i svojevrsno strahopoštovanje.
Crvena

Profimedia
Žuta
Žuta se smatra bojom koja je najlakše vidljiva ljudskom oku. Mogu je prepoznati čak i osobe koje pate od daltonizma, a kada je reč o našem zdravlju, ona može mnogo reći o stanju organizma.
Naime, ako naše telo prima dovoljno vitamina, podton kože bit će lagano žut, jedva primetan, dok će kod bledih osoba izostati.
Žuta boja takođe je u velikom kontrastu sa ostalim bojama duginog spektra, pa za njom posežemo kada želimo da nam odeća bude primećena i drugačija. Time ujedno šaljemo poruku da smo vedre i optimistične osobe.
Plava
Plava je boja neba i vode. Odiše mirnoćom pa se često koristi u poslovnim svrhama, a pokazalo se da je jednako vole i muškarci i žene.
No, različite tonove plave boje percipiramo na različite načine. Tamniji tonovi, gotovo nalik crnoj, odaju dojam moći, snage i poštovanja, dok su svetliji tonovi vezani za opuštanje, svežinu, vedrinu i druge pozitivne emocije.

Profimedia
Zelena
Boja koju uvek vezujemo za prirodu i buđenje kreativnosti svakako je zelena. Ona ujedno predstavlja ravnotežu i harmoniju. Redovno se koristi pri proizvodnji proizvoda kada se želi naglasiti povezanost sa ekologijom i održivim razvojem.
Što se tiče hrane zelene boje, ona se uvek vezuje uz zdravlje.
Crna
S jedne strane smatra se bojom težine, depresije i smrti, a s druge izvorom elegancije. Primera radi, kada posežemo za proizvodima koji su crne boje, imamo utisak da kupujemo nešto luksuzno i vrednije, nego da je u bilo kojoj drugoj boji.
Posebno je zanimljivo to da crnu boju percipiramo potpuno različito na različitim ljudima. Ako je odrasli muškarac odeven u crno odelo, smatra se uspešnim i ambicioznim.
Obuče li žena crnu haljinu ili poslovno odelo, smatra se pribranom, atraktivnom i sigurnom u sebe, dok se crna boja kod adolescenata smatra simbolom pobune.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari