
Hello Kitty slavi 50 godina: Preslatka mačkica bez usta, koja je osvojila devojčice i žene širom planete, nastavlja da osvaja srca
Bela maca, koja to zapravo nije, simbol je neodoljive slatkoće i šarma

Hello Kitty, popularna animirana ikona japanske pop kulture, danas obeležava svoj 50. rođendan. Lik prepoznatljiv po mašni i malom okruglom nosiću predstavlja jednu od najdugovečnijih kulturnih fenomena u istoriji modernog Japana. Ovaj jubilej, koji obuhvata muzejske eksponate, spektakle u tematskim parkovima i nacionalnu turneju, izaziva neviđenu pažnju u Japanu, njenom rodnom mestu.
Kao lik bez usta, Hello Kitty uspela je da istovremeno bude objekat za tumačenje i simbol osnaženja. Mika Nišimura, profesorka dizajna s Univerziteta Mejsej u Tokiju, opisuje Hello Kitty kao "visprenu" - ona je tabula rasa koja se lako prilagođava tumačenjima i novim ulogama jer u osnovi nema na licu nikakvu posebnu emociju.
"Američke feministkinje primećuju da, pošto nema usta, Hello Kitty ništa ne govori i povinuje se svima. Međutim, mi u Japanu vidimo da ona odražava vašu sreću ako ste vi srećni, a tugu ako ste tužni," istakla je profesorka a prenosi AP.
Kako je rođena Hello Kitty
Pre pedeset godina, 1974. godine, Juko Šimizu, tada mlada ilustratorka u kompaniji "Sanrio", kreirala je lik Hello Kitti za kancelarijski materijal i modne dodatke. Prvi artikl bio je minijaturni providni novčanik koji je postao hit u Japanu, a prodavao za manje od dolara. Danas postoji samo jedna originalna torbica i "Sanrio" je čuva u bezbednom trezoru u svom sedištu u Tokiju. Lik koji podseća na belu mačku, bez usta, sa crvenom mašnom i bezizražajnog lica, odmah je postala hit. Kako se širio van granica Azije, "Sanrio" mu je dodao više detalja, uključujući englesko ime, rodno mesto u Londonu i porodičnu pozadinu.
Hello Kitty je debitovala na maloj torbici za novčiće od prozirnog vinila, prodatoj za manje od jednog dolara. Danas postoji samo jedna originalna torbica i Sanrio je čuva u bezbednom trezoru u svom sedištu u Tokiju.
Uspon komercijalne imperije
Danas, Hello Kitti ima neprevaziđenu komercijalnu imperiju, sa ekskluzivnim proizvodima kao što su nakit, kozmetika i igračke. Na primer, kolekcionarski privezak sa zlatnim novčićem i brojem "50" prodaje se za oko 800 dolara, doksat Casio košta oko 120 dolara. Njen uticaj se proteže i na digitalni svet, gde je Hello Kitty prisutna na platformama poput TikToka, Robloka i aplikacije za društvene mreže Zepeto.
Tajne fenomena Hello Kitty
Japanski pojam "kawaii" odigrao je ključnu ulogu u njenoj trajnoj privlačnosti. Iako ovaj koncept označava "slatkoću", on u sebi nosi dublje kulturne značajnosti, odražavajući osnovne instinkte za zaštitu i nežnost. Hello Kitty se takođe pokazala kao simbol osnaženja i nezavisnosti za mnoge žene u Japanu i šire, dok drugi nalaze inspiraciju u njenoj prilagodljivoj prirodi.
Šokantno saznanje da nije reč o mački
Jubilej obeležava i nedavnu debatu oko njene prave prirode - "Sanrio" je potvrdio da Hello Kitty nije bela mačka, već devojčica, što je dodatno zapetljalo mitologiju oko nje. Kako kaže Džojs S. Čeng, istoričarka umetnosti s Univerziteta Oregon, ova neodređenost doprinosi njenoj trajnoj magnetnoj privlačnosti.
S bezbroj licenciranih proizvoda i globalnom imperijom, Hello Kitty je postala nešto više od lika - ona je kulturni ambasador Japana koji, kao kameleon, prilagođava svoj imidž i zahtevima tržišta i ličnim vizijama svojih obožavalaca.
BONUS VIDEO:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari