
Gojimo se zbog drugih, hladnoća je prelazna, a dobra vest se daleko čuje! Nesvesno imitiranje drugih
Nenamerno oponašanje nije rezervisano samo za zevanje

Da li ste ikada primetili koliko su vaše reakcije sinhronizovane sa osobom sa kojom razgovarate?
Jeste li ikada doživeli nagli porast raspoloženja kada ste okruženi pozitivnim ljudima? Da li se zbog pesimističnih ličnosti pored sebe osećate loše?
Istraživanja pokazuju da kada smo u društvu imamo tendenciju ka tome da nesvesno imitiramo ljude oko sebe, čime potvrđujemo fenomen poznat kao kameleonski efekat.
Postoji čitav niz ponašanja za koja zapravo i nismo svesni da mogu biti posledica istog mehanizma i prenose se kao zaraza, što u nekim slučajevima možda može biti i zgodno "opravdanje".
Istraživanja pokazuju da će čak i pas u blizini vlasnika koji zeva verovatno zevnuti, a jedina grupa ljudi koja se do sada pokazala imunom na zevanje jesu psihopate.
Sklonost ka preuzimanju rizika
Rizično ponašanje je zarazno. Setite se toga kad vaš tinejdžer ponovo odluči da bude nestašan. Naime, nedavna studija je pokazala da kada smo u blizini ljudi koji preuzimaju neki finansijski rizik - na primer u kladionici - postoji veća verovatnoća da ćemo se i sami upustiti u to.
I hladnoća je prelazna
Samo gledanje čoveka kome je hladno može biti dovoljno da i sami osetimo hladnoću. Tako se u jednoj studiji pokazalo da je onima koji su gledali video-snimak ljudi koji u ruci drže led odjednom pala temperatura u rukama. Što su ljudi bili više empatični, to je pad temperature bio veći.
Pixabay
Nepristojnost na radnom mestu
Ako je neko nepristojan prema svojim saradnicima, to će i druge u okruženju navesti da se ponašaju tako. Brojna istraživanja pokazala su da su žrtve neprijatnih i okrutnih šefova ili kolega često i same postale vrlo nekulturne prema drugima.
Strah od gubitka
Ako osoba bliska vama kasni u povratku kući, možda to nećete ni primetiti ili ćete pretpostaviti da se zbog nečeg zadržala, dok neko drugi ne izgovori da se možda dogodilo nešto ružno. Tada će se i vama javiti onaj osećaj da je nešto pošlo po zlu.
I gojimo se zbog drugih
Postoje istraživanja koja ukazuju na to da će ljudi s viškom kilograma češće imati prijatelje koji i sami imaju problema s kilogramima. Štaviše, istraživanja pokazuju da rizik od gojaznosti raste ako vam se najbolji prijatelj u poslednje vreme ugojio.
Pixabay
Dobra vest daleko se čuje, a loša još dalje
Prosečan čovek koji doživi pozitivno iskustvo podeliće ga sa petoro ljudi, dok će ono loše podeliti sa bar osmoro. Internet nam, naravno, omogućava da povećamo broj onih koje uključujemo u naš život, a pogotovo društvene mreže. Tako postoji velika verovatnoća da će naša pozitivna iskustva na društvenim mrežama videti čak 13 prijatelja, dok ona negativna može videti i do 40 njih.
Dobrota se širi
To se najbolje vidi u vreme velikih nesreća, jer se tada broj osoba koje su spremne da učine dobro delo udvostručuje. Kada smo u blizini onih koji čine dobro, pozitivan osećaj koji tako izazivaju i nas podstiče da se uključimo.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari