
Ako popijete kafu pre kupovine, ima šanse da iz radnje izađete švorc
Konzumiranje kafe budi kupoholičara u čoveku

Zanimljiva naučna studija istraživača sa Floride pokazala je kako ispijanje kofeinskih napitaka utiče na povečanu potrošnju kupaca, prenose američki mediji.
Naučnici su ispitivali kakvo dejstvo imaju kafa i drugi napici bogati kofeinom i došli do zanimljivih podataka da je njihovo ispijanje povezano sa lakšom kupovinom.
Naime, u studiji se navodi da ispijanje kafe utiče na impulsivniju kupovinu jer je poznato da je kafa jak stimulans, koji je uz to i lako dostupan.

Zanimljivo je da ovo najviše utiče na kupovinu tzv. lepih proizvoda, kao što su mirisne sveće, masažeri, dekorativni predmeti... što se objašnjava time da ispijanje kafe dovodi ljude u stanje opuštanja.
Istraživači misle da unos kofeina ima ovaj efekat na ponašanje potrošača jer pojačava uzbuđenje, koje se doživljava kao stanje aktivacije i budnosti i može da varira od ekstremne pospanosti do ekstremnog uzbuđenja.

Prilikom veće budnosti, nakon ispijanja energetskih napitaka, potrošači imaju bolju percepciju prilikom posmatranja karakteristika proizvoda što dovodi do boljeg zapažanja, a zatim i kupovine.
Pixabay
Bonus video:
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari